banner121

E-ticaret siteleri için hedef ve reklam!

Hizmet veya ürün, her iki satışında sizin için bir maliyeti bulunuyor.

Teknoloji 25.03.2020, 02:43
E-ticaret siteleri için hedef ve reklam!
banner123

Hizmet veya ürün, her iki satışında sizin için bir maliyeti bulunuyor. Satışını yapacağınız ürün veya hizmetin satış bedelini belirledikten sonra sıra online mecralardaki hedeflerinize geliyor.

Bir çoğunuz belki duymuştur ama tekrarlamakta fayda var. Google’ın son zamanlarda ön plana çıkardığı ürünü Market Finder, özellikle sektöre yeni girecek girişimcilere hedef kitle analizi yaparak büyük ölçüde yardımcı oluyor.

Getir, operatörlere çağrı yaptı! Turkcell cevap verdi

Özellikle 65 yaş ve üstü bireyler corona virüsü konusunda en riskli gruplar arasında yer alıyor. Getir, operatörlere corona virüsü çağrısı yaptı.

Market Finder, web siteniz ile hedef ülkenizi eşleştirerek size ülkedeki ortalama gelir, önerilen reklam bütçesi, ülkedeki satın alma davranışları gibi bir çok veri sunuyor. Bu veriler ile hedef pazarınızdaki rekabet ortamını analiz edebilir ve yatırım getirisi olarak iyi sonuçlar alabilirsiniz.

E-ticaret sektöründe en önemli detay müşterinizi hangi platformda nasıl bulacağınızdır. Hedef kitlenizin online mecraları kullanma alışkanlığı sizin uygun maliyetlerle doğru bir dönüşüm almanızı sağlayacaktır. Bu platformları belirlemek için de çeşitli istatistikleri değerlendirmenizde fayda var. Örneğin, 2019 yılı için yayınlanan “We Are Social” raporunda en çok kullanılan web siteleri hedef kitlenizi belirlerken size yardımcı olabilir;

Rekabet analizi

Hedef kitlenizi ve hedef pazarınızı belirledikten sonra karşınıza elbette rakipleriniz çıkacak. Eğer çok eşsiz bir ürün veya hizmet ile pazara giriş yapmıyorsanız rakipler size reklam maliyeti konusunda zor anlar yaşatabilir. Elbette akılcı yöntemlerle bu problemlerin üstesinden gelebilirsiniz.

Öncelikle lojistik, destek veya yurt dışına bir ürün gönderiyorsanız gümrük gibi konuları en iyi şekilde çözüyor olmanız sizi rakiplerinizden ayıran ilk özellik olacaktır. Pazarda rekabet edeceğiniz diğer firmaların ürünlerini sergileme şekilleri, sizin ürününüzün güçlü yanlarını ifade etmeniz, web sitenizin kullanıcı deneyimi, mobil deneyimi gibi bir çok konu ile fark yaratabilirsiniz.

Teknik olarak rakipleriniz için yapabileceğiniz bazı araçlar da bulunuyor. Örneğin, Google Ads size rekabet ettiğiniz anahtar kelimeler için rakiplerinizi net bir şekilde gösteriyor. Panelinizdeki “Açık Artırma Bilgileri” bölümünden ulaşabileceğiniz bu bilgiler reklam maliyetlerinizi belirlerken size yol gösterici olabilir.

SEO konusunu da unutmamak gerekiyor. Bu konudan ilerleyen yazılarımda bahsedeceğim.

Kullanıcı deneyimi ve reklam

Hedeflerinizi ve rakiplerinizi belirlediniz, şimdi esas konu dükkanınızı müşterilerinize açmakta. Artık ziyaretçilerinizin ilgi duyduğu ürünleriniz, sitede kalış süreleri ve hangi aşamada sitenizi terk ettikleri gibi veriler size yol gösterici olacak.

Web sitenizin verdiği ilk mesaj sizi rakipleriniden ayıran en önemli ayrıntıdır. Özellikle piyasaya yeni giren bir marka iseniz, bilinirlik sağlayabilmek adına hedef kitlenize özel bir mimari ile web sitenizi yapılandırmalısınız. Bunu söylememin nedeni, her ülkenin kültürel yapısı nasıl farklı ise, alışveriş alışkanlıklarının da farklılaşıyor olması. Müşterinizi iyi tanıyıp kendisine ülkesindeki alışkanlıklara özel bir deneyim sunmanız gerekiyor.

Doğru müşteriye doğru reklam ile doğru deneyimi yaşattığınızda reklam maliyetlerinizin de düştüğünü fark edeceksiniz. Tüm reklam platformları, sizin müşteriye doğru reklamı gösterebilmeniz üzerine ciddi çaba gösteriyor. Bu yüzden, sırf sitenize ziyaretçi çekmek amacı ile yapacağınız reklamlar dönüşüm sağlamayacağı gibi, maliyet açısından bazı zararları da olacaktır. 

Bir örnekle konuyu açıklamak istiyorum;

Tencere satışı yaptığımız bir web sitemiz var ve reklam vermek için Google Ads platformunu kullanıyoruz. Sırf ziyaretçi gelmesi için “tencere” anahtar kelimesi ile birlikte “ayakkabı” anahtar kelimesini de kullanmaya başladık.

Ayakkabı arayan kullanıcıları, tencere satan bir web sitesine yönlendirdiğimiz için siteden hemen çıkış oranlarımız artacaktır,

Siteden hemen çıkış oranlarımız arttığı için reklam kalite puanlarımız düşecektir,

Ayakkabı arayan bir kullanıcıya, tencere gösterdiğimiz için dönüşümlerimiz düşecektir,

Ayakkabı anahtar kelimesine reklam yapan rakiplerin kalite puanları daha iyi olduğu için tıklama başına maliyetimiz artacaktır,

Düşük dönüşüm sağlayan bir site olduğumuz için bir dönüşüm başına maliyetimiz artacaktır,

Reklam mecralarının algoritmaları hile yapanı cezalandırır niteliktedir. Bu yüzden, hedef kitlemize doğru reklamı doğru şekilde gösterip web sitemizde doğru bir deneyim yaşatmanız şart.

Dijital pazarlamada da tüm pazarlama çeşitleri gibi minimum maliyet ile maksimum fayda almak üzerine çalışmalar yapmak gerekir. Bu çalışmaları yaparken reklamları da nasıl yönettiğimiz çok önemli. Çoğu reklam platformu bu yönetim için panellerini son kullanıcının da kolay anlayabileceği şekilde güncelledi. Artık birkaç kolay aşamada hemen reklam verebilir hale geliyorsunuz. Ancak, bu mecralar üst düzey bütçe yönetimine geçildiğinde daha komplike ve sadece işinin uzmanı kişilerin anlayabileceği şekle dönüşüyor. Bu yüzden eğer reklam bütçeniz belli bir tutarın üzerinde ise gereksiz maliyet yaratmamak adına öncelikle bir bilene danışmanızda fayda var.

Son olarak, çok fazla teknik detaya girmeden bir E-ticaret sitesi için reklam performansı ölçümlerken dikkat edilmesi gereken konu olan dönüşüm maliyetinden bahsetmek istiyorum.

E-ticaret sitelerinin birbirileri arasında gizlice rekabet ettiği bir konu olduğunu düşündüğüm dönüşüm maliyeti, sizin bir ürün satışı için ödediğiniz reklam maliyetini ifade ediyor. Bu maliyeti ne kadar azaltırsanız, pazarlama harcamalarınız da düşeceğinden ürünlerden daha fazla kazanç sağlarsınız. Genellikle bu maliyetin, ürünün satış tutarının yüzde 3’ünden yukarı çıkmamasını öneririz tabi bu ürün veya hizmete göre değişkenlik gösterebilir. Dönüşüm oranını artırmak için genellikle “yeniden pazarlama” fonksiyonunu kullanırız. Bu fonksiyon, kullanıcın sitenizden arama yaptığı ürünü, diğer web sitelerinde de reklam olarak göstermesine olanak sağlar. Böylece kullanıcıya markanızı ve ürününüzü defalarca hatırlatma fırsatı buluyorsunuz. Yeniden pazarlama aslında nöromarketing konularından biri. Beynin satın alma kararlarını etkileyecek şekilde yapılan çalışmalar, dönüşüm oranlarını oldukça artırıyor.

Çok fazla tekniğe girmeden, bir e-ticaret girişimi için dijital platformlarda temel olarak nasıl bir başlangıç yapılması gerektiğini anlattım. Gelecek yazılarımda bu konuların (Seo, Sem, Sosyal Medya v.b.) biraz daha tekniğine ineceğiz.

Berkun Meral
Twitter

Bu haber sizlere www.haber32.com.tr farkıyla sunulmuştur
haber32
haber32
Yorumlar (0)
haber32 haber32 haber32
16°
parçalı bulutlu
Günün Anketi Tümü
Sizce Isparta'nın En Büyük Sorunu Nedir?
Namaz Vakti 08 Nisan 2020
İmsak 05:01
Güneş 06:26
Öğle 13:05
İkindi 16:42
Akşam 19:34
Yatsı 20:52
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20
Günün Karikatürü Tümü