haber32
banner77
25 Eylül 2017 Pazartesi 01:01
Kas Kaybetmeden Yağ Yakmak Mümkün Mü?
haber32

Sanılanın aksine kilo vermek ile yağ yakma olayları birbirinden farklı şeylerdir. Kilo verme olayı vücut ağırlığında azalma olayına verilen isimdir. Kaybedilen bu ağırlık nereden gidiyor peki? Sağlıklı ve güzel görünen bir vücuda sahip olmak istiyorsak ve bunun için de kilo vermemiz gerekiyorsa, temel hedefimiz sahip olduğumuz yağ kütlelerini eriterek zayıflamak olmalı, kas kütlemizde bir azalma olmamasına özen göstermeliyiz. 


Bilinçsiz ve kontrolsüz yapılan diyetler ile yakılan yağ kadar bir o kadar da kas kaybı yaşanıyor bu da hem şekli bozulan bir beden oluşmasına yol açıyor hem de metabolizma çalışmasına olumsuz etki ederek çalışmasını yavaşlatıp sonrasında hızla kilo alan bir bünye oluşmasına zemin hazırlıyor. Bu durumda, yani çok fazla miktarda kas kaybederek zayıflama sonucu oluşan bedenlere Skinny Fat adı verilmektedir.


Kas Kaybetmeden Kilo Vermek İçin Ne Yapmalı?


Kilo vermek ve daha fit bir vücuda sahip olmamız için gün içerisinde yaktığımız kaloriler aldığımız kalorilerden fazla olmalıdır ki zayıflama işlemi gerçekleşebilsin. Bu da demek oluyor ki aldığımız kalorileri azaltmamız gerekiyor. Ama bu azaltma işleminin de dozu önemlidir. Eğer çok az kalori almaya başlarsak bu sefer de sağlık açısından sorunlar yaşayabiliriz. Her bireyin günlük olarak alması gereken bir kalori miktarı vardır. Bu belirlenen miktarın altında düştüğümüz durumlarda ise: kortizol hormonu sentezinde bir artış meydana gelir ve bununla beraber kas yıkıcı bir durum ortaya çıkar. Kalorimizde ki eksik ne kadar fazla olursa bu hormonun sentezi de o kadar fazla olacaktır. Bu da kaslarımızda ki erime miktarının o denli artacağı anlamına gelir. Bunun dışında alacağımız kalori miktarında ki yüksek azalmalar protein sentezi olayına da etki eder, bu da yorgun düşmemize ve yapacağımız iş ve sporlardan çabuk yorulmamıza neden olur.

Bu hasarları en aza indirgeyebilmek için yapacağımız diyetlerde günlük almamız gereken kalori miktarını sadece %20 kısacak şekilde bir beslenme programı hazırlamak ve hazırlanan bu programa sadık kalmak yeterli olacaktır. Bu da demek oluyor ki eğer günlük kalori ihtiyacınız 2500 kalori ise 2000 kalorilik bir diyet sizin için yeterli ve sağlıklı olacaktır. Bu diyetler esnasında dikkat etmeniz gereken husus şudur: ne kadar yağlı bir bedene sahip iseniz, kalori farkınızı kütlesel kas kaybı yaşamadan o kadar fazla tutabilirsiniz. Bir örnek ile açıklayacak olursak eğer 120 kilo bir bedene sahipseniz %30’luk kadar bir kalori açığı kullanma hakkınız olacaktır ancak bununla beraber eğer 80 kiloysanız ve 78 kiloya düşmek istiyorsanız arada ki açıklık az olduğundan dolayı kalori farkınız da yaklaşık %10 civarında olabilecektir.


Kas Kaybetmeden Yağ Yakmak İçin Gerekli Şey Protein 


Gün içerisinde yeterli miktarda protein tüketmek zayıflamak için yaptığınız diyet esnasında yalnız kaslarınızı korumaz, bununla birlikte yapıyor olduğunuz diyetin yeterince başarılı olmasını da sağlar. Bu konuda yapılan araştırmalar sonucunda elde edilen verilerin incelenmesi sonucu görülüyor ki: 

  • Protein kişilerin tokluk hissinin sürmesini sağlar ve bu sayede ihtiyaç duyulan yemek miktarının azalmasını sağlar.
  • Yağ yıkımı sırasında kullanılabilecek en etkili makro besinlerin başında ise yine protein gelmektedir.
  • Yapılan diyetler sırasında kütlesel kas kaybının en aza indirgenmesinde proteinler büyük bir rol oynarlar.


Bu faydaların temel sebebi olarak ise sahip olduğumuz kasların amino asitlerden oluşması ve bu var olan amino asitlerin ise proteinlerin ana bileşeni olması yatmaktadır. Bu da demek oluyor ki kaslarımız proteinlerden oluşur ve vücudumuzda ki her hücrenin ana bileşenlerinden biridir.


Kişilerin özellikle zayıflama diyeti yaparken ve bu diyetle beraber bir de ağırlık sporu yapıyor ise protein ihtiyacı artmaktadır. Bu süreçler için yapılan araştırmalar sonucunda vücut ağırlığınızda ki her bir yağsız kilo başına ortalama 2-3 gram protein almanız gerekmektedir. Basit bir hesap ile: 80 kiloysanız ve kitlesel yağ oranınız da %15 ise yağsız ağırlığınız 68 kilo olacaktır. Bu durumda almanız gereken protein miktarı minimum 68*2 hesabından 136 gram olacaktır. Alınacak olan proteinler de önemli bir diğer husus ise protein alımını eşit olacak şekilde 3 öğüne yayarak almak olacaktır. Protein tozu takviyesi alacaksanız ise de yaptığınız antrenmandan hemen sonra almanız gerekecektir. Bu sırada alacak olduğunuz protein miktarının %20sini yağlardan sağlamaya dikkat ediniz. Yağlar özellikle testosteron üretimi için oldukça gereklidir. Omega 3 içeren besinlerden özellikle balıklardan alacağınız proteinler hem yağ hem de protein açısından yeterli olacak hem de sağlıklı bir besin olacaktır. Geri kalan kısmı ise karbonhidratlar aracılığı ile temin edebilirsiniz. Karbonhidratlar kortizon azaltıcı bir etkiye sahiptirler. Bu da kaslarınızın yıkımının önüne geçer. Bunun yanında yağların yakımına daha iyi etki etmesi için karnitin denilen yağ yakıcılardan da faydalanmak yağlardan kurtulma sürecinize katkı sağlayabilir.


Kardiyoya Dikkat!


Sanılanın aksine çok fazla kardiyo yapmak ile sağlıklı bir şekilde kilo vermeniz mümkün değildir. Koşu bantlarında saatleriniz harcamak ya da bisiklet üzerinden hiç inmeden 2 saat kardiyo yapmak ile kilo veremezsiniz. Kilo vermek için gereken tek şart alınan kalorinin yakılan kaloriden az olması koşuludur. Durum böyle olunca hiç kardiyo yapmadan da çok rahat bir şekilde kilo verebilirsiniz. Bundan dolayı kendini çok fazla yoracak ve hasar verebilcek düzeyler de kardiyo yapmanıza gerek yoktur. Bu kalori açığını ayarlayıp üstüne bir de yorucu bir de kardiyo antrenmanı eklemek oldukça yorgun düşmenize neden olacaktır. Bunun sonucunda ise: uyku sorunları, genel bitkinlik, depresyon hali ve bağışıklık sisteminin zayıflaması sorunları gibi sorunlar ile karşılaşmanıza neden olabilir.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Sponsorlu Bağlantılar haber32 haber32
Isparta zayi kayıp ilanlarınız için 0246 223 67 06 Ehliyet, öğrenci kimliği kayıp ilanı vermek için Isparta Express Gazetesi