banner121

Kas Kaybetmeden Yağ Yakmak Mümkün Mü?

Sanılanın aksine kilo vermek ile yağ yakma olayları birbirinden farklı şeylerdir.

Teknoloji 25.09.2017, 01:01
Kas Kaybetmeden Yağ Yakmak Mümkün Mü?
banner123

Sanılanın aksine kilo vermek ile yağ yakma olayları birbirinden farklı şeylerdir. Kilo verme olayı vücut ağırlığında azalma olayına verilen isimdir. Kaybedilen bu ağırlık nereden gidiyor peki? Sağlıklı ve güzel görünen bir vücuda sahip olmak istiyorsak ve bunun için de kilo vermemiz gerekiyorsa, temel hedefimiz sahip olduğumuz yağ kütlelerini eriterek zayıflamak olmalı, kas kütlemizde bir azalma olmamasına özen göstermeliyiz. 


Bilinçsiz ve kontrolsüz yapılan diyetler ile yakılan yağ kadar bir o kadar da kas kaybı yaşanıyor bu da hem şekli bozulan bir beden oluşmasına yol açıyor hem de metabolizma çalışmasına olumsuz etki ederek çalışmasını yavaşlatıp sonrasında hızla kilo alan bir bünye oluşmasına zemin hazırlıyor. Bu durumda, yani çok fazla miktarda kas kaybederek zayıflama sonucu oluşan bedenlere Skinny Fat adı verilmektedir.


Kas Kaybetmeden Kilo Vermek İçin Ne Yapmalı?


Kilo vermek ve daha fit bir vücuda sahip olmamız için gün içerisinde yaktığımız kaloriler aldığımız kalorilerden fazla olmalıdır ki zayıflama işlemi gerçekleşebilsin. Bu da demek oluyor ki aldığımız kalorileri azaltmamız gerekiyor. Ama bu azaltma işleminin de dozu önemlidir. Eğer çok az kalori almaya başlarsak bu sefer de sağlık açısından sorunlar yaşayabiliriz. Her bireyin günlük olarak alması gereken bir kalori miktarı vardır. Bu belirlenen miktarın altında düştüğümüz durumlarda ise: kortizol hormonu sentezinde bir artış meydana gelir ve bununla beraber kas yıkıcı bir durum ortaya çıkar. Kalorimizde ki eksik ne kadar fazla olursa bu hormonun sentezi de o kadar fazla olacaktır. Bu da kaslarımızda ki erime miktarının o denli artacağı anlamına gelir. Bunun dışında alacağımız kalori miktarında ki yüksek azalmalar protein sentezi olayına da etki eder, bu da yorgun düşmemize ve yapacağımız iş ve sporlardan çabuk yorulmamıza neden olur.

Bu hasarları en aza indirgeyebilmek için yapacağımız diyetlerde günlük almamız gereken kalori miktarını sadece %20 kısacak şekilde bir beslenme programı hazırlamak ve hazırlanan bu programa sadık kalmak yeterli olacaktır. Bu da demek oluyor ki eğer günlük kalori ihtiyacınız 2500 kalori ise 2000 kalorilik bir diyet sizin için yeterli ve sağlıklı olacaktır. Bu diyetler esnasında dikkat etmeniz gereken husus şudur: ne kadar yağlı bir bedene sahip iseniz, kalori farkınızı kütlesel kas kaybı yaşamadan o kadar fazla tutabilirsiniz. Bir örnek ile açıklayacak olursak eğer 120 kilo bir bedene sahipseniz %30’luk kadar bir kalori açığı kullanma hakkınız olacaktır ancak bununla beraber eğer 80 kiloysanız ve 78 kiloya düşmek istiyorsanız arada ki açıklık az olduğundan dolayı kalori farkınız da yaklaşık %10 civarında olabilecektir.


Kas Kaybetmeden Yağ Yakmak İçin Gerekli Şey Protein 


Gün içerisinde yeterli miktarda protein tüketmek zayıflamak için yaptığınız diyet esnasında yalnız kaslarınızı korumaz, bununla birlikte yapıyor olduğunuz diyetin yeterince başarılı olmasını da sağlar. Bu konuda yapılan araştırmalar sonucunda elde edilen verilerin incelenmesi sonucu görülüyor ki: 

  • Protein kişilerin tokluk hissinin sürmesini sağlar ve bu sayede ihtiyaç duyulan yemek miktarının azalmasını sağlar.
  • Yağ yıkımı sırasında kullanılabilecek en etkili makro besinlerin başında ise yine protein gelmektedir.
  • Yapılan diyetler sırasında kütlesel kas kaybının en aza indirgenmesinde proteinler büyük bir rol oynarlar.


Bu faydaların temel sebebi olarak ise sahip olduğumuz kasların amino asitlerden oluşması ve bu var olan amino asitlerin ise proteinlerin ana bileşeni olması yatmaktadır. Bu da demek oluyor ki kaslarımız proteinlerden oluşur ve vücudumuzda ki her hücrenin ana bileşenlerinden biridir.


Kişilerin özellikle zayıflama diyeti yaparken ve bu diyetle beraber bir de ağırlık sporu yapıyor ise protein ihtiyacı artmaktadır. Bu süreçler için yapılan araştırmalar sonucunda vücut ağırlığınızda ki her bir yağsız kilo başına ortalama 2-3 gram protein almanız gerekmektedir. Basit bir hesap ile: 80 kiloysanız ve kitlesel yağ oranınız da %15 ise yağsız ağırlığınız 68 kilo olacaktır. Bu durumda almanız gereken protein miktarı minimum 68*2 hesabından 136 gram olacaktır. Alınacak olan proteinler de önemli bir diğer husus ise protein alımını eşit olacak şekilde 3 öğüne yayarak almak olacaktır. Protein tozu takviyesi alacaksanız ise de yaptığınız antrenmandan hemen sonra almanız gerekecektir. Bu sırada alacak olduğunuz protein miktarının %20sini yağlardan sağlamaya dikkat ediniz. Yağlar özellikle testosteron üretimi için oldukça gereklidir. Omega 3 içeren besinlerden özellikle balıklardan alacağınız proteinler hem yağ hem de protein açısından yeterli olacak hem de sağlıklı bir besin olacaktır. Geri kalan kısmı ise karbonhidratlar aracılığı ile temin edebilirsiniz. Karbonhidratlar kortizon azaltıcı bir etkiye sahiptirler. Bu da kaslarınızın yıkımının önüne geçer. Bunun yanında yağların yakımına daha iyi etki etmesi için karnitin denilen yağ yakıcılardan da faydalanmak yağlardan kurtulma sürecinize katkı sağlayabilir.


Kardiyoya Dikkat!


Sanılanın aksine çok fazla kardiyo yapmak ile sağlıklı bir şekilde kilo vermeniz mümkün değildir. Koşu bantlarında saatleriniz harcamak ya da bisiklet üzerinden hiç inmeden 2 saat kardiyo yapmak ile kilo veremezsiniz. Kilo vermek için gereken tek şart alınan kalorinin yakılan kaloriden az olması koşuludur. Durum böyle olunca hiç kardiyo yapmadan da çok rahat bir şekilde kilo verebilirsiniz. Bundan dolayı kendini çok fazla yoracak ve hasar verebilcek düzeyler de kardiyo yapmanıza gerek yoktur. Bu kalori açığını ayarlayıp üstüne bir de yorucu bir de kardiyo antrenmanı eklemek oldukça yorgun düşmenize neden olacaktır. Bunun sonucunda ise: uyku sorunları, genel bitkinlik, depresyon hali ve bağışıklık sisteminin zayıflaması sorunları gibi sorunlar ile karşılaşmanıza neden olabilir.

haber32
haber32
Yorumlar (0)
haber32 haber32 haber32
27°
açık
Günün Anketi Tümü
Sizce Isparta'nın En Büyük Sorunu Nedir?
Namaz Vakti 11 Temmuz 2020
İmsak 03:54
Güneş 05:38
Öğle 13:08
İkindi 17:00
Akşam 20:28
Yatsı 22:05
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 31 66
2. Trabzonspor 31 62
3. Sivasspor 31 54
4. Beşiktaş 31 53
5. Galatasaray 31 52
6. Alanyaspor 31 51
7. Fenerbahçe 31 50
8. Gaziantep FK 31 41
9. Göztepe 31 39
10. Antalyaspor 31 38
11. Kasımpaşa 31 36
12. Gençlerbirliği 31 33
13. Malatyaspor 31 32
14. Denizlispor 31 32
15. Çaykur Rizespor 31 32
16. Kayserispor 31 31
17. Konyaspor 31 30
18. Ankaragücü 31 26
Takımlar O P
1. Hatayspor 32 60
2. Erzurum BB 32 56
3. Adana Demirspor 32 55
4. Bursaspor 32 55
5. Akhisar Bld.Spor 32 54
6. Fatih Karagümrük 32 53
7. Altay 32 51
8. Ümraniye 32 44
9. Keçiörengücü 32 44
10. Giresunspor 32 44
11. Menemen Belediyespor 32 42
12. Balıkesirspor 33 38
13. İstanbulspor 32 37
14. Altınordu 32 33
15. Boluspor 32 30
16. Osmanlıspor 32 27
17. Adanaspor 32 21
18. Eskişehirspor 33 12
Takımlar O P
1. Liverpool 35 93
2. Man City 34 69
3. Chelsea 35 60
4. Leicester City 34 59
5. M. United 34 58
6. Sheffield United 35 54
7. Wolverhampton 34 52
8. Arsenal 34 50
9. Burnley 35 50
10. Tottenham 34 49
11. Everton 34 45
12. Southampton 34 44
13. Newcastle 35 43
14. Crystal Palace 34 42
15. Brighton 34 36
16. West Ham 35 34
17. Watford 35 34
18. Bournemouth 34 28
19. Aston Villa 34 27
20. Norwich City 35 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 35 80
2. Barcelona 36 79
3. Atletico Madrid 35 63
4. Sevilla 35 63
5. Villarreal 35 57
6. Getafe 35 53
7. Real Sociedad 35 51
8. Valencia 35 50
9. Granada 35 50
10. Athletic Bilbao 35 48
11. Osasuna 36 48
12. Levante 35 43
13. Real Betis 35 41
14. Real Valladolid 36 39
15. Eibar 35 36
16. Celta de Vigo 36 36
17. Deportivo Alaves 35 35
18. Mallorca 35 32
19. Leganés 35 29
20. Espanyol 35 24
Günün Karikatürü Tümü

Gelişmelerden Haberdar Olun

@