EPDK'dan İGDAŞ'a soruşturma Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) Başkanı Mustafa Yılmaz, İstanbul'da abonelerden gelen şikayetler üzerine doğal gaz faturalarının incelendiğini söyledi. Gelen şikayetlere bakıldığında mevzuata tutarsız sürelerde fatura düzenlendiğini saptama ettiklerini gösteren Yılmaz, "Bu şart haliyle vatandaşlarımızın faturasını epeyce yükseltmiş. Derhal soruşturma başlattık, gerekeni yapacağız." ifadelerini kullandı. EPDK'den yapılan yazılmış açıklamada, salgın döneminde bilhassa karantina bölgeleri için kıyasen fatura uygulamasına geçildiği hatırlatıldı. Türkiye'nin büyük bölümünde elektrik ve doğal gaz faturalarının düzenlenmesi için sayaçların okunduğu belirli açıklamada, İstanbul’da ikamet eden doğal gaz abonelerinden yoğun şekilde gelen yüksek fatura şikayetlerinin tek tek incelendiği ve İGDAŞ'ın mevzuata aykırı sürelerde abonelere fatura düzenlediğinin saptama edildiği vurgulandı. Doğal Gaz Piyasası Dağılma ve Alıcı Hizmetleri Yönetmeliği'ne tarafından abonelere kesilecek faturaların kapsamının sıradan 25 günden az 35 günden artı olmaması gerektiği hatırlatılarak, İGDAŞ'ın vatandaşlara 40-45 jurnal fatura kestiği aktarıldı. Açıklamada görüşlerine yer verilen EPDK Başkanı Yılmaz, "Gelen şikayetlere baktığımızda mevzuata tutarsız sürelerde fatura düzenlendiğini saptama ettik. Bu durum haliyle vatandaşlarımızın faturasını epeyce yükseltmiş. Anında soruşturma başlattık, gerekeni yapacağız." ifadelerini kullandı. Yılmaz, şunları kaydetti: "Sayaçların okunma süreleri belirlenmiş. Tüm şirketler de ona kadar sorumluluklarını bilecek, özenle tahsis yapacak. Sayaçları okurken, faturaları düzenlerken tüketicinin kafasında soru işareti oluşturursanız, vatandaşı mağdur ederseniz el birliği ile bugünlere getirdiğimiz koskoca bir sektöre hasar verirsiniz. EPDK olarak bu konuda fazla hassasız. Yayma şirketleri 25 yıldır, biz de kurum olarak 18 yıldır bu sürecin içindeyiz. Doğal gaz sektöründe faturalandırmalar ile ilgili daha önce böylesi şikayetlerle karşılaşmamıştık. Bundan daha sonra da tekrarlanmamasını, uzun yıllara dayalı bu güvenin zedelenmemesini umuyoruz. Özel şirket olsun, belediye iştiraki olsun bizim için öbür değil. İçinden geçtiğimiz bu süreçte vatandaşlarımızın mağdur edilmesine, sektörümüze halel gelmesine katiyen müsaade etmeyiz. Vatandaşımız sıcacık olsun, bize güvensin. Onlara bir cep telefonu, bir mail değin yakınız. Faturalarla şüphesi olan kurumumuzun internet sitesi üzerinden bize başvursun. Şikayetleri tek tek inceliyor ve zorunlu adımları atıyoruz. İGDAŞ soruşturması sonucunda da Kurulumuz mevzuata aykırılığı sabit görürse gerekli yaptırımları uygulayacağız." Bu haber sizlere www.haber32.com.tr farkıyla sunulmuştur