Ford Fiesta, yeni hibrit seçeneğiyle güncellendi Elektrikli ve hibrit otomobillere olan ilginin arttığı son yıllarda, çoğu araba üreticisi kendi elektrikli ve hibrit modelleri üstünde çalışıyor. Otomotiv sektöründeki hafif hibrit rüzgarına Ford Fiesta da katıldı. Markanın crossover modeli Ford Puma’da da kullanılan 48V hafif hibrit sistemin Ford Fiesta’nın yakıt tüketimini yüzde 5 oranında aşağıda çektiği söyleniyor. Fiesta EcoBoost Hybrid olarak adlandırılan versiyonda 1.0 litre üç silindirli turbo benzinli ünite, küçük bir lityum iyon batarya ve kayış tahrikli entegre marş motoru bulunuyor. Start-stop ve silindir kapatma teknolojisiyle donatılan bu sistem, Fiesta’ya fazladan 20 Nm tork desteği sağlarken turbo gecikmesini de belli bir oranda azaltıyor. Araçtaki batarya, frenleme esnasında geri kazanılan enerjiyle çok miktar ediliyor. fiesta Ford Fiesta’nın hafif hibrit versiyonunda iki farklı şiddet seçeneği bulunuyor. Laf konusu sistem tıpkı Puma’daki gibi antre seviyesinde 125 at ve 210 Nm tork üretirken, daha pozitif şiddet isteyen kullanıcılar için ise 155 at ve 240 Nm tork sunuyor. Her iki versiyon da standart olarak 6 ileri manuel şanzımanla geliyor. 125 beygirlik versiyonun yakacak tüketimi WLTP döngüsüne tarafından 5.0 l/100 km olarak belirtilen durumda. fiesta
Tüm bunların yanında Ford Fiesta’nın kabin teknolojileri de güncellendi. Araçtaki SYNC 3 veri-ziyafet sisteminin arayüzü elden geçirildi ve butonlar büyütüldü. Kablosuz akıllı telefon çok miktar ünitesine de kavuşan Fiesta’da opsiyonel olan Bang & Olufsen ses sistemi kapsamındaki subwoofer’ın yeri değiştirilerek valiz kapasitesinin maksimuma çıkarılması sağlandı. Keza Fiesta Active versiyonuna iki yeni sürüş modu eklendi. Hybrid Fiesta yurt dışarıya 25 bin dolardan başlayan fiyatlarla satışa çıkacak. Bu haber sizlere www.haber32.com.tr farkıyla sunulmuştur