banner121

Bağışıklık Güçlendirici Besinler Nelerdir?

Bağışıklık Güçlendirici Besinler Nelerdir?

Güncel 03.08.2021, 15:52
Bağışıklık Güçlendirici Besinler Nelerdir?

Vücudu enfeksiyonlara karşı koruyan bağışıklık sistemi proteinlerden ve hücrelerden oluşan bir ağdır. İmmun sistem ismiyle de bilinen bu sistem, yendiği her mikrobun kaydını tutar. Böylece aynı mikrop bir daha vücuda girerse onu tanır ve yok eder. Bağışıklık sistemi zayıflığı birçok hastalığa yakalanma riskini yükseltir. Bağışıklık güçlendirici besinler vücudun koruyucu bariyeri olarak tanımlanabilecek bu sistemi desteklemek için son derece önemlidir. Sağlıklı bir yaşam sürdürmenin ilk koşullarından biri sağlıklı ve güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olmaktır.

Bağışıklık Sistemi Nedir?

Bağışıklık sistemi enfeksiyonla (mikroplarla) mücadele eden özel organlar, hücreler ve kimyasallardan oluşur. Bağışıklık sistemini oluşturan ana parçalar antikorlar, beyaz kan hücreleri, dalak, tifüs, kemik iliği ve lenfatik sistemdir. Bunlar bağışıklık sisteminin enfeksiyonlar ile aktif olarak savaşan bölümlerini oluşturur. Bağışıklık sisteminde bulunan ve hafıza hücreleri ismi ile de bilinen beyaz kan hücreleri ve t-lenfositler, vücuda giren ve yendikleri tüm mikropların kaydını tutarlar, bu da mikrop bir daha vücuda girdiğinde hastalığa yol açmasına fırsat vermeden yok edilmesini sağlar. Vücuda giren ve bir kez tanıdığı tüm mikropları hastalığa neden olmalarına fırsat vermeden yok eden bağışıklık sistemi böylece hasta olmayı engelleyici özellik gösterir. Yeni mikroplarla karşılaştığında ise yeni bir savaşa başlar ve bu savaşlarda başarılı olması için güçlü olması önemlidir.

Zayıf Bağışıklık Sistemi Belirtileri Nelerdir?

Bağışıklık sisteminiz çeşitli etkenler sebebiyle zayıf düşebilir. Günümüzde gerek salgın hastalıklar gerekse sağlık bilincinin artması sebebiyle bağışıklık sistemi konusu herkes için daha önemli bir hal almış durumda. Eğer sık hasta oluyorsanız, kendinizi sürekli yorgun hissediyorsanız yada rahatsız edici farklı semptomlar yaşıyorsanız bunların sebebi bağışıklık sisteminizin zayıflaması olabilir. Zayıf bağışıklık sistemi belirtileri arasında şunlar sayılabilir:

  • Sürekli ve sebepsiz yorgunluk hissi
  • Sık sık soğuk algınlığı yada grip olma
  • Sık sık gaz, ishal, kabızlık gibi sindirim sistemi sorunları yaşama
  • Yaraların yavaş iyileşmesi
  • Sık sık enfeksiyon sorunları yaşamak
  • Yılda ikiden fazla kez antibiyotik tedavisine ihtiyaç duymak

Tüm bunlar bağışıklık sistemindeki zayıflamaya işaret edebilen belirtilerdir.

Bağışıklık Sistemini Güçlendirme Yolları

Yukarıda saydığımız semptomlar size tanıdık geliyorsa bağışıklık sisteminize özen göstermeniz gerekiyor demektir. Ayrıca bu belirtilerden hiçbirini yaşamıyorsanız bile yine de bağışıklık sisteminizi korumak ve güçlendirmek için bazı önlemler alabilirsiniz. Bağışıklık sistemini güçlendirmek için yaşam tarzınızda bazı değişiklikler yapmak, doğru beslenmek gibi önlemler oldukça etkilidir. Yine zararlı alışkanlıklardan uzak durmak da bağışıklığınızı desteklemek için faydalıdır. Bağışıklık sistemini güçlendirme yolları şunlardır:

  • Bağışıklık güçlendiren besinler içeren dengeli bir diyet
  • Yeterli uyumak
  • Elleri düzenli yıkamak
  • Sağlıklı bir kiloyu korumak
  • Sigara kullanmamak
  • Stresten olabildiğince uzak durmak
  • Düzenli egzersiz yapmak
  • Yeterli su içmek
  • Doğru besin takviyelerinden faydalanmak

Bağışıklık sistemini güçlendirmek için yaşam tarzına ve alışkanlıklara dikkat etmek gereklidir, yukarıda saydıklarımızı yaşam tarzı haline getirmek daha güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olmanıza, dolayısıyla da daha sağlıklı olmasına yardım eder.

Bağışıklık Güçlendirici Besinler

Doğru besinler tüketmek bağışıklık sisteminizi güçlendirmenize yardımcı olabilir. Bağışıklık sistemini güçlendiren besinler arasında şunlar sayılabilir:

  • Narenciye: Narenciyeler bol miktarda C vitamini içerir ve bu vitamin bağışıklık sisteminin en önemli unsurlarından olan beyaz kan hücrelerinin üretimini artırır.
  • Kırmızı dolmalık biber: Bu biberler hem yüksek miktarda C vitamini hem de beta-karoten içerirler. Beta-karoten vücutta A vitaminine dönüştürülür ve bu sebeple hem C vitamini hem de A vitamini kaynağı olan kırmızı dolmalık biber, bağışıklık sistemi için önerilen besinler arasında yer alır.
  • Brokoli: A,C ve E vitaminleri açısından zengin olan brokoli aynı zamanda sindirim sistemini de destekleyerek bağışıklığı güçlendirir.
  • Sarımsak: En bilinen bağışıklık destekleyici besinlerden biri sarımsaktır.
  • Ispanak: Ispanak yalnızca C vitamini deposu olduğu için değil aynı zamanda beta-karoten ve birçok antioksidan içerdiği için de bağışıklık sistemi dostu bir besindir.
  • Yoğurt: Doğal yoğurt bağışıklık sistemi için çok faydalıdır.
  • Badem: A ve C vitamini içerse de bademin bağışıklık sistemine faydalı olmasının asıl sebebi çok güçlü bir antioksidan kaynağı olmasıdır.
  • Kivi: C ve K vitamini içeren kivi aynı zamanda içerdiği diğer besin maddeleriyle de bağışıklık dostudur.
  • Kümes hayvanları: Kümes hayvanları yüksek miktarda B-6 vitamini içerir ve bu vitamin bağışıklık sistemi için çok önemlidir.
  • Kabuklu deniz ürünleri: Istakoz, midye, yengeç gibi kabuklu deniz ürünleri zengin birer çinko kaynağıdır ve çinko bağışıklık sisteminin düzgün işlemesinde önemli rol oynar.

Besin Takviyeleri ile Daha Güçlü Bir Bağışıklık Sistemi

Evet, birçok besin bağışıklık sistemini güçlendiren vitaminler ve diğer maddeleri içerir ancak günümüzde bu besinlerin doğal halini bulmak son derece zor hale gelmiş durumda. Doğal olmayan yollarla üretilen, GDO’lu besinlerden vücudumuzun gereksinim duyduğu vitamin ve mineralleri yeterli düzeyde alma şansımız yok denecek kadar az. Bu da bağışıklık güçlendiren besinleri düzenli tüketsek bile istediğimiz etkiyi elde edemeyebileceğimiz anlamına geliyor.

Bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için çeşitli gıdaları teüketttiğiniz için sağlıklı olduğunuzu düşünürken yanılıyor olabilirsiniz. Bu sebeple bu besinleri tüketmekle yetinmeyip bağışıklık güçlendiren besin takviyeleri kullanarak daha sağlıklı bir bağışıklık sistemine sahip olabilirsiniz. Bu besin takviyeleri aynı besinlerde bulunan ve bağışıklık sistemini güçlendiren vitaminler, mineraller gibi maddeleri konsantre şekile içerirler ve günlük olarak gereksinim duyduğunuz miktarı almanızı sağlarlar.

haber32
haber32
Yorumlar (0)
haber32 haber32
Sponsorlu Bağlantılar
20°
açık
Günün Anketi Tümü
Siz Yada Ailenizden biri Covid19 Virüsüne Yakalandınız mı?
Namaz Vakti 20 Eylül 2021
İmsak 05:16
Güneş 06:37
Öğle 12:56
İkindi 16:24
Akşam 19:06
Yatsı 20:22
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 5 13
2. Trabzonspor 5 13
3. Konyaspor 5 11
4. Hatayspor 5 10
5. Karagümrük 5 10
6. Fenerbahçe 5 10
7. Altay 5 9
8. Alanyaspor 5 9
9. Galatasaray 5 8
10. Kayserispor 5 7
11. Malatyaspor 5 6
12. Göztepe 5 5
13. Gaziantep FK 5 5
14. Kasımpaşa 5 5
15. Adana Demirspor 5 5
16. Antalyaspor 5 4
17. Sivasspor 5 3
18. Başakşehir 5 3
19. Giresunspor 5 1
20. Rizespor 5 1
Takımlar O P
1. Ümraniye 6 16
2. Eyüpspor 6 12
3. Erzurumspor 6 12
4. Ankaragücü 5 11
5. Tuzlaspor 5 11
6. Bandırmaspor 6 9
7. Manisa FK 6 9
8. Boluspor 5 7
9. Samsunspor 5 7
10. Kocaelispor 5 7
11. Altınordu 6 7
12. Adanaspor 6 6
13. Denizlispor 6 6
14. Menemenspor 5 6
15. Bursaspor 6 5
16. Gençlerbirliği 6 5
17. İstanbulspor 5 4
18. Ankara Keçiörengücü 5 4
19. Balıkesirspor 4 3
Takımlar O P
1. Chelsea 5 13
2. Liverpool 5 13
3. M. United 5 13
4. Brighton 5 12
5. Man City 5 10
6. Everton 5 10
7. Tottenham 5 9
8. West Ham 5 8
9. Brentford 5 8
10. Aston Villa 5 7
11. Watford 5 6
12. Leicester City 5 6
13. Arsenal 5 6
14. Crystal Palace 5 5
15. Southampton 5 4
16. Wolverhampton 5 3
17. Leeds United 5 3
18. Newcastle 5 2
19. Burnley 5 1
20. Norwich City 5 0
Takımlar O P
1. Real Madrid 5 13
2. Atletico Madrid 5 11
3. Valencia 5 10
4. Real Sociedad 5 10
5. Athletic Bilbao 5 9
6. Sevilla 4 8
7. Osasuna 5 8
8. Mallorca 5 8
9. Rayo Vallecano 5 7
10. Barcelona 3 7
11. Real Betis 5 6
12. Elche 5 6
13. Cádiz 5 5
14. Villarreal 4 4
15. Levante 5 4
16. Espanyol 5 3
17. Granada 4 2
18. Celta de Vigo 5 1
19. Getafe 5 0
20. Deportivo Alaves 4 0

Gelişmelerden Haberdar Olun

@