Kellogg Türkiye, yerli üreticileri desteklemek amacıyla yürüttüğü projede ilk hasat ürünlerini topladı. Isparta, Sivas ve Eskişehir’de toplam 12 bin 500 dekar alandaki yulaf üretimine katkı sunan Kellogg Türkiye, proje kapsamında çiftçilere ziraat mühendisi danışmanlığından, gübre ve bitki koruma ürünlerine kadar pek çok alanda destek oldu.

Hububat ve bakliyat sektörü, temmuz ayında elde ettiği performansla Türkiye'nin en çok ihracat gerçekleştiren dördüncü sektörü oldu. İtalya, Kanada ve Irak gibi ülkeler, hububat sektörünün en fazla ihracat gerçekleştirdiği destinasyonlar arasında yer aldı.

İtalya'ya yapılan ihracat, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9,2 binlik artışla 281 milyon dolara ulaştı. Kanada'ya ihracat ise yüzde 6,4 binlik artışla 229,6 milyon dolar olarak kaydedildi. Irak'a yapılan ihracat ise yüzde 18 düşüşle 150 milyon dolar olarak gerçekleşti.

Halk Otobüsü Şoföründen Örnek Davranış Halk Otobüsü Şoföründen Örnek Davranış

İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR) Yönetim Kurulu Başkanı Kazım Taycı, hububat sektörünün global kriz döneminde iç talebi karşılamakla birlikte ihracatta da büyüme gösterdiğini vurguladı. Taycı, "Yıl sonu hedeflerimize ulaşmak için dünyanın dört bir yanını gezmeye devam edeceğiz" dedi.

Kellogg Türkiye, yerli üreticilere destek olma amacıyla başlattığı projede ilk hasat ürünlerini topladı. Toplam 12 bin 500 dekar alandaki yulaf üretimine katkı sağlayan Kellogg Türkiye, çiftçilere danışmanlık, gübre ve bitki koruma ürünleri gibi birçok alanda yardımcı oldu. Kellogg Türkiye Genel Müdürü Khurram Zaidi, "Kellogg Better Days" programı kapsamında dünya genelinde 1 milyon çiftçiye destek olmayı hedeflediklerini belirtti.