Belediye Başkanı Günaydın, Ankara'nın AŞTİ'de, İstanbul'un Esenler'de nüfus artışına bağlı olarak gelecek düşünülmeden yapılan Şehirlerarası Terminal Projeleri'nin bugün için  bir sorun teşkil ettiğini belirterek "biz aynı hataya düşmüyoruz" dedi.

Belediye Başkanı Yusuf Ziya Günaydın, Yeni Otogar'ın yeriyle ilgili yapılan eleştirilere yönelik olarak çok önemli açıklamalarda bulundu. Yeni Çünür'de inşatına başlanan Otogar ve Yaşam Alanı Projesi'nin 1 milyon nüfusa yetecek düzeyde olduğunun altını çizen Günaydın, Ankara ve İstanbul'un kötü örneklerine dikkat çekti. Ankara'da ve İstanbul'da nüfus artışına bağlı olarak gelecek düşünülmeten otogarlar inşa edildiğini belirten Günaydın, "şimdi yer arıyorlar. Şehir merkezinde 1000 dönüm yeriniz var mı? İstanbul'da otogarı ta Tekirdağ'a mı yapacaksınız" dedi.

Isparta Belediyesi'nin Otogar Projesi'ni yap-işlet-devret modeli ile yaptırabileceken kendi imkanlarıyla yaptığının altını çizen Günaydın, şöyle konuştu:

120 MİLYON TL'LİK PROJEYİ KENDİ İMKANLARIMIZLA...

11 milyon TL parasını ödeyip, arasını aldık. 90 milyonun üzerinde bedelli ihale ettik. 120 milyon TL'lik bir projeye başlıyoruz. 200 dönüm üzerinde çalışma yapılıyor. Isparta'nın en büyük projesi bu. 120 milyon TL'lik bir projeyi tamamen kendi bütçemizle yapıyoruz. Bunu büyükşehirler bile yapamıyor. Allah bize kısmet etti. 5 yıl batan belediyeyi kurtardık, şimdi de yatırımlar yapıyoruz. Projenin içerisinde büyük fonksiyonlar var. 

SADECE OTOGAR DEĞİL

Modern bir Türk çarşısı. Tek katlı yüksek hacimli, içerisinde büük çarşı gruplarımız var. Yaşayan sosyal tesislerimiz var. İçerisinde yaşayan bir müzemiz var. Bizim tarihimizi ve benliğimizi anlatan bir proje. İçinde bir de otogarımız var. 1400 araçlık otoparkı var. 600'ü kapalı, 800'ü açık otopark. Burası gelecekte de değişmeyecek. Hiçkimse bu projenin yerini değiştiremeyecek. 100 yıl sonra da 'burası bize yetmeyecek' diyemeyeceksiniz. 

AŞTİ'NİN ŞİMDİ TAŞINMASI GÜNDEMDE İSTANBUL ESENLER YETMİYOR...

Ankara'ya büyük bir otogar yaptılar, adına AŞTİ dediler. Giriş yolları dar, arabalar gidemiyor. Nüfus ile orantılı değil. Kısa zamanda tuz-buz olacağı belli idi, işi yaramayacağı belli idi. Sonra şimdi AŞTİ'yi kaldırıyorlar ta ömür taraflarda bir yerlerde yer arıyorlar. O gün AŞTİ'yi yaparken m2'sinin 5 katı büyüklüğünde yapmaları gerekiyordu. Bağlantı yollarını düşünmelilerdi. Ulaşan büyük yollar olmalıydı. 2-3 kanaldan giriş yapılması gerekirken 1 kanaldan giriş yaptılar. AŞTİ yapılırken ben askerlik yapıyordum. Ankara'ya gidip-geliyordum. Ankara'nın geleceğinin projesi olmadığını söylemiştim. Şimdi ortaya çıktı. Şimdi ne yapacaksın ey Ankara. Ne kadar zor duruma düştün. 1000 dönüm üzerinde yapılması lazım. Şehrin içinde 1000 dönüm bulabilecekler mi? Şehrin ta ucuna atacak. 

BİZ GELECEĞİ DÜŞÜNEREK ADIMLARIMIZI ATTIK

Benim Ispartamın üzerinde 200 dönüm üzerine oturuyoruz. Nüfusumuz 1 milyona çıksa burası yetecek. Biz hep geleceğe göre yapıyoruz.  Ben bütün Türkiye'nin hatasını biliyorum. Ankara'nın hatasını yapıyorum. İstanbul'un hatasını biliyorum. 40 yıl önce mimar öğrenciyken Esenler'i kurdular. Şimdi Esenler'de olmayacak. Bu milletin parasını harcamaya kimsenin hakkı yok. Isparta'da 47 yıldır 5. otogar değişti. Şimdi değişmeyecek kardeşim. Türkiye'deki hataları bilen insan, Isparta'da bu hataları yapmaması lazım. İstanbul'da otogar kaçınca kez değişti. Tekirdağ'a mı yapacaklar otogarı. Zamanında çözmeleri gerekirdi. Biz Isparta'da zamanında çözüyoruz.  Otogar'a İstanbul yolundan sağdan-soldan yol hazırlıyoruz. Karayolları Otogar Kavşağı yapacak. Yeni Çünür'den Akkent'in oraya çıkacak 30 metrelik yol yapıyoruz. Türkiye'nin hatalarını analiz ederek bu projeyi hazırladık. 30 yıl önce imara işlenmiş. Benim övünmeme gerek yok. 30 yıl önce otogar olarak planlanmış. Ben yollarını, bulvarlarını planlıyorum."