Isparta İl Milli Eğitim Müdürü Şahan Çoker, TEOG sınavı, eğitim sistemi yenilik ve değişiklikleri ile ilgili açıklamada bulundu.

Eğitim sistemi ve ‘’Stem modeli’’ ile bilinmeyenleri tüm yönleriyle anlatan Çoker ‘’Temel eğitimli çocuklar için en iyi okul evine en yakın olan okuldur’’ ifadelerini kullandı.

Şahan Çoker ‘’Teog’un adı most yani ortak sınavlar olarak degişti. Isparta’ya baktığımızda oldukça başarılı, Türkiye ortalamasının çok üstünde bir şehir. Ben bu şehre yeni geldim. Isparta 20-25 yıldır başarılı bir şehir üstelik. Türkiye ortalaması 67.56 iken Isparta’nın ortalaması 71.39 .Başarı sıralamasında ise toplumda bir algı var belli başlı okulların çok başarılı olduğu düşünülüyor. Aslında bu sonuçlar bu algıları biraz çürütüyor. Buna örnek verecek olursak Isparta’nın en başarılı ilçesi 1.sırada Sütçüler Isparta ve Türkiye ortalamasının çok üstünde 74.20. 2. büyük başarı Şarkîkaraağaç 73.03. Merkezde herkesin başarılı olduğu, yığıldığı öğrencileri kayıt ettirmek için birbirini yediği yerler ise 3. sırada geliyor. Burada toplumdaki bu algıdan da ciddi anlamda bahsetmek gerekiyor. Biz bu okullara seçilmiş öğretmenleri göndermiyoruz. Bizde atama yönetmeliği var puanla başvurup öğretmenler yerleştiriliyor. Diğer okullar ne ise o.Biz adaletsizlik yapmıyoruz diğer okullarda özel malzemeler ve özel binalar da yok. Bu okullarda belki en fazla söyleyeceğimiz belli bir sosyal yapıdan oluşan veli yapısının orda olması oradaki veli katkısından dolayı da toplumda bir algı oluşuyor ki bu çok yanlış bir algı. Bu öncelikle eğitim ve öğretime zarar veriyor sonrasında ise Milli Eğitimin ruhuna amaçlarına kanuna ve anayasaya aykırı bir durum oluşturuyor. Böyle bir adaletsizlik devlet tarafından sağlanmıyor. Ama yine dediğim gibi oradaki sosyal çevrenin çocuklarını oraya vermesi ve onlara belki farklı katkılarından dolayı toplum tarafından yanlış algılanıyor. Ben uzun bir süredir 1000’e yakın öğretmenle yüz yüze görüştüm, uzun bir süredir Isparta’yı geziyorum. Her yerde birbirinden başarılı öğretmenler ve iyilik hikâyeleri duyuyorum. Bu algıyı da belki kırmamız gerekiyor.’’ dedi

TEMEL EĞİTİMLİ ÇOCUKLAR İÇİN EN İYİ OKUL EVİNE EN YAKIN OLAN OKULDUR

Yeni adıyla MOST yani ortak sınav sonuçlarıda aslında tüm bu söylediklerimi doğrular nitelikte. Özellikle’’ temel eğitimli çocuklar için en iyi okul evine en yakın olan okuldur.’’Aynı zamanda biz eğitimde kaliteden bahsediyor isek bunu genele yaymak içinde elimizden geleni yapacağız.

STEM MODELİ

Son zamanlarda eğitim sisteminde fazlaca bahsedilen bir model olan Stem modeli ile ilgili olarak Çoker ‘’ Stem modeli ile ilgili çalışmalara başladık. Öncelikle sitem’in tanımı yanlış şekilde biliniyor. Stem, bizim çocuklarımıza matematik fen dersleri fizik kimya teknoloji buna benzer dersler veriyoruz. Bu dersler çocukların kafasında ayrı ayrı yerlerde duruyor. Stem’in açılımıda şu şekilde; S(Science) yani bilim, T(Teknoloji),E(Engineer)yani mühendislik, M(Matematik) demek. Bu bilgilerle beraber sene içinde öğrenilen bilgiler ile beraber bir mühendislik çalışması bir robot yapmasını sağlıyoruz. Bilgileri birleştiriyoruz. Türkiye’mizin 80 ilinde’de üniversitelerle beraber az sayıda da olsa bu çalışmalar yürütülüyor. Biz Isparta’da biraz daha fazla Stem laboratuarı kurmayı bu konudaki çalışmaları hızlandırmayı düşünüyoruz. Çünkü stem dünyanın’da kabul ettiği yavaş yavaş yöneldiği bir model.

EĞİTİM STATİK BİR İŞ DEĞİL

 Günümüz dünyasında eski eğitim sistemleri hükmünü yitiriyor. Teknoloji karşısında çaresiz kalıyor. Bunun içinde bütün dünya yeni arayışlar içerisinde. Herkese derler ki ‘’Türkiye’de eğitim sistemi çok kötü bak görüyor musun Finlandiya’da nasıl.’’ Yaklaşık 6 ay önce Finlandiyalılarla beraberdim diyorlardı ki battık sürekli her şey değişiyor. Çünkü dünya çok hızlı değişiyor. Eğitim’de statik bir iş değil. Bu teknolojik değişime ayak uydurabilmek inanılmaz zor. Yani söyleyecek olursak eskiden bir bilgi kitaba basıldığında 30 yıl yaşıyordu. Şimdi bir bilgi bir saat yaşıyor. Bu eğitimde bir kargaşadır. Sürekli yenilememiz gerekiyor. Eskiden bir işe başlayıp usta oluyordunuz ve o işten emekli oluyordunuz. Şimdilerde ise 6 ay sonra çıkan bir teknoloji karşısında çaresizsiniz. Yeniden öğrenmek zorundasınız. O yüzden Hayat boyu öğrenme gibi stem gibi kavramlar yeni yeni dünyanın gündemine geliyor. Ama teknolojiyle eğitim arasındaki eşleme bütün dünyanın sorunudur’’ ifadelerini kullandı.

4+4+1

Çoker konuşmasının sonunda şu ifadelere yer verdi.’’Türkiye genelinde 2019 sonunda bir tekli eğitime geçmekle beraber okul öncesi eğitiminde mecburi olması yani 1+4+4 şekline dönmesi düşünülüyordu. Bununla ilgili olarakta bakanlığımız bir altyapı çalışması yaptı. Bu çalışmada önce 49 il tespit edildi daha sonra illerin fiziksel şartlarda göz önünde bulundurularak 22 ile düşürüldü. Isparta’da bu 22 ilden biri ve pilot olarak bu sene okul öncesi eğitimdeki çalışmalara başlıyor. Bununla ilgili bizim zaten 54 ay grubudur bu bahsettiğim ay. Öğrencilerin zaten %70’i bu sistemde kayıtlıydı .% 30 ‘luk bir öğrenci sisteme dâhil edilecek buda yaklaşık 1350 öğrenci demek. Bende şuanda bu öğrencilerimizi tespit etmeye bulundukları yerlerdeki fiziksel şartları oluşturmaya çalışıyorum. Bu ayrı bir çalışmadır. Tekli eğitime geçiş sürecimizi etkileyecek bir çalışma değildir. O çalışmamızda ayrıca devam edecek.’’    Haber: SARE BAŞTÜRK