YİNE KADERİNE TERK EDİLDİ

         Bugünün değeri ile ortalama 7 Milyon TL kaynak harcanarak inşa edilen ve 21 Temmuz 1997 tarihinde uçuş programına dâhil edilen Süleyman Demirel Havalimanı yine atıl duruma düştü. Kasım’dan bu yana Süleyman Demirel Havalimanı, tarifeli seferlere kapalı durumda.

HERKES GİTTİ, GEREKÇE AYNI

         1997’de iç hat tarifeli uçuş programına Süleyman Demirel Havalimanı’nı da alan Türk Hava Yolları (THY) 5 ayrı deneme yaptı. Ancak hepsinde de uçuş seferlerini iptal etti. Gerekçe hep aynı: Yolcu yoğunluğu yok. ‘Zarar ediyoruz.’

         Ardından Atlasjet Isparta’yı programa aldı. Gitti.

         Anadolu (Türk Hava Yolları kuruluşu) geldi, gitti

         Şu an uluslararası uçuş trafiğini karşılayabilecek standartlarda özelliklere sahip olmasına karşın Süleyman Demirel Havalimanı’nda tarifeli sefer yok.

YÜZDE 80 GARANTÖRLÜK İSTİYORLAR

         Özel havayolu şirketleri Isparta’yı iç hatlar tarifeli uçuş programına almak için yüzde 80 oranında yolcu garantisi istiyor. Akdeniz Haber Merkezi’nin derlediği bilgilere göre firmalar, yetkililere garantörlük konusunda teklifte bulundular.

İŞTE MİLLİ SERVET HAVALİMANI

         Şu anda atıl vaziyette olan Milli Servet Süleyman Demirel Havalimanı, uluslararası niteliklere sahip.

         Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı genel şemsiyesi altındaki Devlet Hava Meydanları İşletmesi’ne (DHMİ) bağlı Süleyman Demirel Havalimanı, 2.200.000 m2 yüz ölçüme sahip durumda.

159 PERSONEL GÖREV YAPIYOR

         Süleyman Demirel Havalimanı’nda DHMİ genel şemsiyesi altında 159 personel görev yapıyor.

         Merkez İlçe’ye 30 km mesafedeki Havalimanı’nın rakımı 864 m

YILLIK KAPASİTESİ

1 MİLYON 500 BİN YOLCU

         Havalimanı’nın yıllık yolcu kapasitesi 1 Milyon 500 Bin kişi

         Hava Trafik (Seyrüsefer) Yardımcı Sistemleri ise şöyle:

- VOR

- DME

- NDB

Süleyman Demirel Havalimanı’nın pist ebatları şu şekilde: 3000 x 45 m. Kaplaması ise beton

 

-------------------------------------------------

 

‘Sivil Havacılık’ üssü

hedefine darbe vuruyor

 

Süleyman Demirel Havalimanı’nın trafiğe kapatılması, Isparta’nın ‘Havacılık Üssü’ hedefini de olumsuz yönde etkiliyor.

 

İSTİKBAL GÖKLERDE

            I- Zira aynı Yerleşke’de Türkiye’nin en büyük Havacılık Uçak Bakım- Onarım Hangarı inşa edilmişti

            II- Yine Kara Havacılık Okulu yine aynı Yerleşke’de kurulacak

            III- Pilot Eğitimi açısından da Havacılık Okulu bulunuyor. Uçuş trafiğinin olmaması tüm bu güzel yatırımları olumsuz yönde etkiliyor.

 

HEDEFE ENGEL

         Süleyman Demirel Havalimanı’nın yolcu trafiğine kapatılması, sadece Milli Serveti ‘ölü yatırım/ atıl kapasite’ haline getirmiyor. Isparta’nın geleceğinin inşasını da çok büyük olumsuz etkiliyor. Zira Isparta, gelecekte yükseleceği sektörlerden biri olarak da ‘sivil havacılığı’ seçmişti.

ÜSTÜN DONANIMLAR

         Sivil Havacılık hedefine erişmek için Isparta’nın üstün standartlarda donanımları da var. İşte o altyapılar.

I- TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK

UÇAK HANGARLARINDAN BİRİ

         Asal Havacılık, Türkiye’nin en büyük ve nitelikli uçak hangarlarından birini Süleyman Demirel Havalimanı Yerleşkesi’nde inşa etti.

II- GENELKURMAY KARA

HAVACILIK OKULU

         Genelkurmay Başkanlığı, Kara Havacılık Okulu’nu Süleyman Demirel Havalimanı’na konuşlandıracak. Süreç yolunda devam ediyor

III- PİLOT OKULU

         Yatırımcı Erdoğan Cabıoğlu, Türkiye’nin en yetkin Pilot Okullarından birini Isparta’da açtı. ER- AH Havacılık Okulu, Süleyman Demirel Havalimanı Yerleşkesi’nde eğitim- öğretime devam ediyor.