banner121

Ramazan sonrası kilo artışına dikkat

Başta sindirim sistemi olmak üzere tansiyon ve kalp hastalıkları açısından sorun yaşamamak ve hızla kilo almamak için bayramda besleme şeklinde aşırıya kaçılmaması, kontrollü bir beslenme programı uygulanması gerekiyor.

Sağlık-Yaşam 28.08.2011, 07:20 30.11.-0001, 00:00
Ramazan sonrası kilo artışına dikkat
banner123

Başta sindirim sistemi olmak üzere tansiyon ve kalp hastalıkları açısından sorun yaşamamak ve hızla kilo almamak için bayramda besleme şeklinde aşırıya kaçılmaması, kontrollü bir beslenme programı uygulanması gerekiyor.

Beslenme ve diyet uzmanı Müge Özturna, Ramazan ayı boyunca değişen besleme düzeninin tekrar değişmesi sonucu olumsuzluk yaşanmaması için dikkatli olunması gerektiğini söyledi.

Bayramda beslenme şeklinin, düzeninin ve besin seçimlerinin sağlık bakımından çok önemli olduğunu belirten Özturna, özellikle bayram için hazırlanan tatlıların ve hamur işi yiyeceklerin aşırı tüketilmesinin sorun yaratabileceğini ifade etti.

Özturna, bayram ziyaretlerinde her evde ikram olarak sunulan tatlılardan çok az yenilmesinin dahi, Ramazan'da farklı bir beslenme düzenine alışmış bünye için oldukça fazla olabildiğine dikkati çekerek, ''Çok yoğun, çeşitli, fazla miktardaki beslenme düzenine, bir ay boyunca günde en az 16 saat aç kalan bir metabolizma elbette ciddi tepki gösterecek ve rahatsız olacaktır'' dedi.

Ramazan sonrası hızla değişen yemek düzeni ve beslenme şeklinin bazı sağlık sorunlarına yol açabileceğini ifade eden Özturna, ''Bu rahatsızlıklar başta sindirim sisteminde ve bağırsaklarda ortaya çıkmaktadır. Kilo artışı çok hızlı gerçekleşecek, kalp-tansiyon sorunları artacaktır'' uyarısında bulundu.



-"Tatlılar, yağ olarak depolanır"-



Özturna, beslenme şeklindeki değişikliğin kan şekeri değerini de olumsuz etkileyebildiğini belirterek, ''Ramazan ayı süresince özellikle 2. haftadan sonra yavaşlayan metabolizma için Şeker Bayramı, yenilen tatlıların yağ olarak depolandığı riskli bir süreçtir'' dedi.

Bayram sonrası aşırı kilo artışı, mide sindirim sistemi bozuklukları yaşamamak için sağlıklı ve dengeli beslenme ilkelerine bayramda da dikkat edilmesi gerektiğini dile getiren Özturna, Ramazan sonrası alınacak tedbirlerle bayramın ve takip eden sürenin daha iyi geçirilebileceğini ifade etti.

Ramazan sonrası Bayramda hamur tatlıları yerine daha çok sütlü tatlıların tercih edilmesi gerektiğini belirten Özturna, ''Hamur tatlılarının kalorisi sütlü tatlılara oranla çok daha yoğundur. Örneğin 1 adet Şekerpare ve 2-3 adet lokma tatlısı 1 kase sütlaca eşittir'' dedi.

Özturna, özellikle Ramazan sonrası karbonhidrat kaynağı olarak esmer ekmek, çorba, meyve, esmer pirinç ya da makarnadan faydalanılması tavsiyesinde bulunarak, öğünlerin mümkün olduğunca az ve sık olmasına özen gösterilme gerektiğini vurguladı.



-Örnek yemek listesi-



Sabah: Çay (şekersiz) veya bitki çayı ya da sade nescafe içilebilir.

1-2 dilim beyaz peynir, 2 dilim ekmek, söğüş sebze, bir tatlı kaşığı zeytinyağı ile 5-6 adet zeytin, 1 bütün ceviz, 1 tatlı kaşığı bal.

Ara öğün: 1 porsiyon meyve veya 2 adet madlen çikolata, bir fincan şekersiz Türk kahvesi.

Öğlen ve akşam: 1 kase çorba, bir porsiyon et yemeği veya 1 porsiyon etli sebze yemeği, salata veya bir kase yoğurt ile 1-2 dilim ekmek.

Ara öğün: 1 porsiyon sütlü tatlı veya 2-3 porsiyon meyve ve bir kase yoğurt.

1 kase sütlaca karşılık 2 dilim baklava tüketilebilir. Bir kase sütlaçla ortalama 290-320 kalori alınmaktadır.

haber32
haber32
Yorumlar (0)
haber32 haber32
parçalı az bulutlu
Günün Anketi Tümü
Sizce Isparta'nın En Büyük Sorunu Nedir?
Namaz Vakti 22 Kasım 2019
İmsak 06:14
Güneş 07:39
Öğle 12:49
İkindi 15:27
Akşam 17:49
Yatsı 19:09
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 11 21
2. Fenerbahçe 11 20
3. Trabzonspor 11 19
4. Alanyaspor 11 19
5. Başakşehir 11 19
6. Galatasaray 11 19
7. Malatyaspor 11 18
8. Beşiktaş 11 18
9. Gaziantep FK 11 15
10. Çaykur Rizespor 11 14
11. Göztepe 11 13
12. Konyaspor 11 13
13. Kasımpaşa 11 12
14. Denizlispor 11 11
15. Antalyaspor 11 11
16. Gençlerbirliği 11 10
17. Ankaragücü 11 9
18. Kayserispor 11 7
Takımlar O P
1. Hatayspor 11 21
2. Fatih Karagümrük 11 19
3. Ümraniye 11 18
4. Balıkesirspor 11 18
5. Akhisar Bld.Spor 11 18
6. Erzurum BB 11 18
7. Keçiörengücü 11 18
8. Bursaspor 11 17
9. Menemen Belediyespor 11 17
10. Altay 11 15
11. Adana Demirspor 11 12
12. İstanbulspor 11 12
13. Giresunspor 11 12
14. Boluspor 11 10
15. Osmanlıspor 11 10
16. Adanaspor 11 8
17. Altınordu 11 7
18. Eskişehirspor 11 1
Takımlar O P
1. Liverpool 12 34
2. Leicester City 12 26
3. Chelsea 12 26
4. Man City 12 25
5. Sheffield United 12 17
6. Arsenal 12 17
7. M. United 12 16
8. Wolverhampton 12 16
9. Bournemouth 12 16
10. Burnley 12 15
11. Brighton 12 15
12. Crystal Palace 12 15
13. Newcastle 12 15
14. Tottenham 12 14
15. Everton 12 14
16. West Ham 12 13
17. Aston Villa 12 11
18. Watford 12 8
19. Southampton 12 8
20. Norwich City 12 7
Takımlar O P
1. Barcelona 12 25
2. Real Madrid 12 25
3. Atletico Madrid 13 24
4. Sevilla 13 24
5. Real Sociedad 13 23
6. Athletic Bilbao 13 20
7. Getafe 13 20
8. Granada 13 20
9. Valencia 13 20
10. Osasuna 13 19
11. Villarreal 13 18
12. Levante 13 17
13. Real Valladolid 13 17
14. Deportivo Alaves 13 15
15. Eibar 13 15
16. Mallorca 13 14
17. Real Betis 13 13
18. Celta de Vigo 13 9
19. Espanyol 13 8
20. Leganés 13 6
Günün Karikatürü Tümü