banner121

''iş Garantili'' Üniversite

Bölgesinde tek ''hava ve uzay üniversitesi''ni kuran Türkiye, artık pilotları uçuş okulları yerine fakültede yetiştirmeye hazırlanıyor.

Türkiye 18.05.2011, 07:20 30.11.-0001, 00:00
''iş Garantili'' Üniversite
Bölgesinde tek ''hava ve uzay üniversitesi''ni kuran Türkiye, artık pilotları uçuş okulları yerine fakültede yetiştirmeye hazırlanıyor.
2011-2012 akademik yılında eğitime başlayacak olan üniversitede en az 250 saatlik uçuş eğitimi alacak olan pilotaj mezunları herhangi bir havayolları şirketinde kaptan yardımcısı olarak işe başlayabilecek. Üniversitenin ilk mezunlarının tamamı Türk Hava Kurumunda istihdam edilecek.
Türk Hava Kurumu Havacılık Vakfı tarafından merkezi Ankara Etimesgut'ta Türk Hava Kurumu Üniversitesi adıyla bir vakıf üniversitesi kuruldu. Üniversite, Havacılık ve Uzay bilimleri, Mühendislik, İşletme, Hava ulaştırma ve İzmir Hava Ulaştırma fakülteleri ile Havacılık Meslek Yüksekokulu, İzmir Havacılık Meslek Yüksekokulu ve havacılık ve uzay bilimleri, fen bilimleri ve sosyal bilimler enstitülerinden oluşuyor.
Üniversitedeki fakülteler ve meslek yüksekokulları bünyesinde Uydu Mühendisliği, Uzay Mühendisliği, Havayolu İşletmeciliği, Havaalanı İşletmeciliği, Hava Trafik Yönetimi, Mekatronik Mühendisliği, Havacılık Elektroniği ve Kabin Hizmetleri, Yer Hizmetleri Bakım Onarım, Biletleme gibi bölümler bulunuyor. Pilotlar ise Ankara ve İzmir'de kurulan Havayolu Ulaştırma Fakültesi'nde Pilotaj bölümlerinde yetiştirilecek.

-''İLK İHTİSAS ÜNİVERSİTESİ''-

Türk Hava Kurumu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ünsal Ban, AA muhabirine yaptığı açıklamada, üniversitenin, ''Türkiye'nin ilk ihtisas üniversitesi'' olduğunu belirtti.
Pilotların artık ''uçuş okulları'' yerine Hava Ulaştırma Fakültesinde pilot yetiştirileceğini, bu açıdan da Türkiye'de bir ilk gerçekleştirildiğini söyleyen Ban, ayrıca Türkiye'nin ilk ''Uydu Mühendisliği'' bölümünün de üniversitelerinde kurulduğunu kaydetti. Pilotluk eğitiminin bundan önce uçuş okullarında yapıldığını, Eskişehir Sivil Havacılık Meslek Yüksekokulunda da eğitim verildiğini anlatan Ban, artık bu eğitimlerin yükseköğretim düzeyinde olacağını belirtti.
Hava Ulaştırma Fakültesinde 4 yıllık lisans eğitimi 1 yıl da hazırlık olmak üzere öğrenim süresinin 5 yıl olduğunu ifade eden Ban, fakülteyi bitirenlerin pilot olarak doğrudan işe başlayabileceklerini kaydetti.
Ban, üniversitenin fiziki altyapısının ve öğretim üyelerinin hazır olduğunu belirterek, eğitim-öğretime 2011 Eylül sonunda başlayacaklarını bildirdi. Lisans Yerleştirme Sınavları'nda (LYS) sayısal ağırlıklı olan MF4 ve Havacılık Meslek Yüksekokuluna TM puanı öğrenci yerleştirileceğini belirten Ban, gelecek eğitim-öğretim yılında pilotaj bölümüne 50, hava işletmeciliği bölümüne 50 olmak üzere 100 öğrenci alınacağını anlatan Ban, ek yerleştirme sonuçlarına göre de kabin hizmetleri (host ve hosteslik) ile biletleme bölümlerine öğrenci kabul edileceğini, öğrenci sayısı 300-400'e çıkaracaklarını ifade etti.

-''PİLOTLUK İÇİN ÜNİVERSİTE MEZUNU OLMAK ŞART''-

''Az sayıda öğrenci alacağız ve üniversitemiz iş garantili olacak'' diyen Ban, sözlerini şöyle sürdürdü:
''Havacılık ve uzay bilimleri alanına baktığımız zaman gelişmiş ülkeler, temelde gelişmelerini havacılık ve uzay bilimlerine yatırım yapmakla sağlamıştır. Gelişmiş ülkeler üç sektöre yatırım yapıyorlar. Havacılık ve uzay bilimlerine, ilaç sanayine ve bilişim teknolojilerine. Hatta son yıllarda artık bilişim teknolojilerinden yazılıma doğru yöneldiklerini görüyoruz.
Türkiye her ne kadar geç kalmış olsa da havacılık ve uzay bilimlerine bu şekilde girmiş olacak. Çünkü sektör son 7 yılda yaklaşık 5 kat büyümüş durumda, sadece Türk Hava Yolları bazında söylüyorum. Özel sektörü de dahil ettiğimiz zaman büyüme oldukça fazla. Sektörün ihtiyacı da çok yüksek. Türkiye'de sadece 600 yabancı pilot çalışıyor. Demek ki bu kadar ihtiyaç söz konusu. Mesela kabin memuru olarak Türkiye'nin yıllık 6 bin memura ihtiyacı var çünkü işçi devinimi çok fazla bu sektörde.
Bu sektörde maaşlar da çok yüksek. Mesela Türkiye'de bir pilot işe başladığı zaman aldığı ortalama maaş 6 bin dolar civarında yani yaklaşık 10 bin TL.
Türkiye'de pilot ihtiyacı uçuş okulları vasıtasıyla gideriliyordu, 12-18 aylık eğitim alıyorlardı. Biz bunu fakülte eğitimine taşıyoruz. Bunun için Mesleki Yeterlilik Kurumu ile de çalışma yaptık ve pilot olabilmek için lisans mezunu olma şartı getirildi. Artık pilotlar fakülte mezunu olmak zorunda. Eskiden lise mezunu birisi de pilot olabiliyordu.
Havacılık sektöründe kabin hizmetleri alanı var. Kabin hizmetlerinde, şimdiye kadar Türk Hava Yolları üç aylık eğitimlerle kabin memuru yani host ve hostes yetiştiriyordu. Bu bir eğitime bağlı değildi. Çok ender bir-iki okul var ama onlar da Türk Hava Yollarına için eğitim veriyorlardı. Biz bunları meslek yüksekokulları bünyesine taşıyoruz.''

-ÜCRETLER-

Eğitim dili İngilizce olacak üniversitenin ücretlerine ilişkin de bilgi veren Ban, ''uçuş'' eğitimi yapılacağı için maliyetin yüksek olacağına işaret etti. Meslek Yüksekokulunda ücretlerin 10 bin TL'den başlayacağını, İşletme Fakültesinde 17 bin 500 TL, Pilotaj bölümünde bir saatlik uçuşun 312 dolara mal olması nedeniyle yaklaşık 30 bin TL olacağını bildirdi.
Ban, Pilotaj bölümü öğrencilerine 4 yıllık lisans eğitimleri boyunca en az 250 saatlik uçuş eğitimi verileceğini, bu öğrencilerin akademik yönden de eğitim alacaklarını anlatarak, ''Bu öğrencilerimizin pilot olabilmeleri için en az 250 saat uçuş gerçekleştirmeleri gerekiyor. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün zorunlu tuttuğu süre bu. Öğrencilerimiz mezun olur olmaz herhangi bir havayolu şirketinde kaptan yardımcısı olarak işe başlayabilecekler. İlk mezunlarımızın tamamını Türk Hava Kurumu kendi bünyesinde çalıştıracak. Çünkü bizim de 74 uçağımız var. Bu nedenle, 'mezun olan öğrencilerimizi biz alalım, biz çalıştıralım' diye karar aldık'' dedi.

-''UZAY ADAMLARIMIZ'' OLACAK-

Türkiye'nin pilot ihtiyacı karşılandıktan sonra nasıl devam edileceği sorusuna Ban, ''Varsayalım ki sektör artık pilota ihtiyaç duymadı yerine konulabilecek şeyler var. Bundan 50-60 yıl öncesinde başka hava araçları gündemde değildi ama şimdi artık 'uzay araçları' diyoruz. İleriki yıllarda biz de uzay araçlarını kullanan insanlar yetiştireceğiz, 'uzay adamlarımız' olacak. İnşallah 2023 hedefindeki uzay aracını kullanan öğrenciler bizim öğrencilerimizden olacak. Hedefimiz bu'' yanıtını verdi.
Türkiye'nin coğrafi konumuna işaret eden Ban, stratejik bir öneme sahip olduğunu vurguladı. Ban, şöyle konuştu:
''Orta Doğu'da, Orta Asya'da, Çek Cumhuriyeti hariç Avrupa'nın doğusunda Moskova'dan aşağı bölgelerde bu anlamda havacılık ve uzay üniversitesi yok. Bize çevre ülkelerden de çok büyük talep geleceğini düşünüyoruz. Önümüzdeki sene yabancı ülkelere de açılım gerçekleştireceğiz.
Türkiye'nin bu sektöre ihtiyacı var. Mesela bakım onarım elemanına. Firma eleman arıyor, fakat bulamıyor, gidiyor yurtdışından getiriyor ve çalıştırıyor. Niye bizim insanımız çalışmasın?
Orta Doğu'da kalkan uçaklar var, bu uçaklar nereye gidecek bakıma. En yakın Avrupa var. İşte biz onları Türkiye'ye getirebilirsek müthiş olur. Türkiye'de 800 tane helikopter var. Orta Doğu'da, Orta Asya'da helikopter bakım merkezi bulunmuyor. Tüm bunlar için bu üniversite çok önemli.''
Üniversitenin aynı zamanda ''Ar-Ge'' çalışmaları da yapacağını belirten Ban, üniversiteye başvurabilmek için LYS puanlarının yanı sıra Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün belirlediği bir hastaneden sağlık raporu gerektiğini sözlerine ekledi.
haber32
haber32
Yorumlar (0)
haber32 haber32
parçalı bulutlu
Günün Anketi Tümü
Siz Yada Ailenizden biri Covid19 Virüsüne Yakalandınız mı?
Namaz Vakti 23 Ocak 2021
İmsak 06:37
Güneş 08:01
Öğle 13:15
İkindi 15:55
Akşam 18:18
Yatsı 19:37
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 19 41
2. Fenerbahçe 19 39
3. Galatasaray 19 36
4. Gaziantep FK 19 34
5. Alanyaspor 19 31
6. Hatayspor 19 31
7. Trabzonspor 19 30
8. Karagümrük 19 27
9. Malatyaspor 19 27
10. Göztepe 19 25
11. Antalyaspor 19 25
12. Sivasspor 19 24
13. Rizespor 19 24
14. Başakşehir 19 23
15. Konyaspor 19 22
16. Kasımpaşa 19 22
17. Kayserispor 19 19
18. Gençlerbirliği 19 19
19. Ankaragücü 19 18
20. Erzurumspor 20 17
21. Denizlispor 19 14
Takımlar O P
1. Giresunspor 17 35
2. İstanbulspor 17 34
3. Samsunspor 17 33
4. Altay 17 32
5. Adana Demirspor 17 31
6. Tuzlaspor 17 30
7. Ankara Keçiörengücü 17 28
8. Altınordu 17 28
9. Bursaspor 17 27
10. Bandırmaspor 18 27
11. Adanaspor 17 21
12. Ümraniye 18 20
13. Boluspor 17 19
14. Menemen Belediyespor 17 16
15. Balıkesirspor 17 16
16. Akhisar Bld.Spor 17 13
17. Ankaraspor 17 9
18. Eskişehirspor 17 3
Takımlar O P
1. M. United 19 40
2. Man City 18 38
3. Leicester City 19 38
4. Liverpool 19 34
5. Tottenham 18 33
6. Everton 17 32
7. West Ham 19 32
8. Chelsea 19 29
9. Southampton 18 29
10. Arsenal 19 27
11. Aston Villa 16 26
12. Leeds United 18 23
13. Crystal Palace 19 23
14. Wolverhampton 19 22
15. Newcastle 18 19
16. Burnley 18 19
17. Brighton 19 17
18. Fulham 18 12
19. West Bromwich 19 11
20. Sheffield United 19 5
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 17 44
2. Real Madrid 18 37
3. Barcelona 18 34
4. Villarreal 19 33
5. Sevilla 18 33
6. Real Sociedad 19 30
7. Granada 19 28
8. Real Betis 19 26
9. Cádiz 19 24
10. Levante 19 23
11. Getafe 18 23
12. Celta de Vigo 19 23
13. Athletic Bilbao 18 21
14. Valencia 19 20
15. Real Valladolid 20 20
16. Eibar 19 19
17. Deportivo Alaves 19 18
18. Elche 17 17
19. Osasuna 19 16
20. Huesca 19 12
Günün Karikatürü Tümü

Gelişmelerden Haberdar Olun

@