Şömine Soba Çeşitleri ve Kullanım Alanları Şömine Soba Çeşitleri ve Kullanım Alanları

Dijitalleşme ile birlikte restoran, cafe, bar gibi işletmelerin yönetim süreçleri de yazılım ve program ile gerçekleştiriliyor. Özellikle büyük şehirlerde yer alan yeme – içme hizmeti sunan işletmeler ve zincir işletmeler restoran programı kullanarak süreçleri standardize ediyor ve hızlandırıyor.

Restoran yönetimi için kullanılan restoran programı, restoran otomasyonu, restoran yönetim programı, POS sistemi, restoran POS sistemi ya da restoran adisyon yönetimi olarak da adlandırılmaktadır. Bu dijital sistem işletmede sipariş yönetimi ve operasyon takibinin yanı sıra çalışan performans takibi, stok takibi, çalışan personel vardiya yönetimi, gelir- gider analizi gibi iş kalemlerinin de kolaylıkla yönetilmesine yardımcı olur.

Restoran Programı Nedir?

Restoran programı, cafe, bar, sosyal tesis, restaurant gibi yeme – içme sektöründe hizmet veren işletmelerin misafirlerinin sipariş alımından başlayarak mutfak, ödeme ve ön muhasebe süreçlerinin pratik bir şekilde yönetilmesini sağlayan yazılımlardan oluşur. Günümüzde yaygın olarak kullanılan bu sistem işletmenin hizmet kalitesini artırmayı, süreçlerin tek bir yerden yönetilmesini, operasyonu hızlandırmayı ve pratikleştirmeyi, bununla birlikte de müşteri memnuniyeti sağlayarak sadık müşteri kitlesi yaratmayı hedefler.

Bu dijital sistemler, işletmenin büyüklüğü, türü, şube ve çalışan sayısı, servis sistemi gibi ihtiyaç ve beklentilere göre özelleştirilebilir. Restoran yönetimi için kullanılan bulut tabanlı ve sabit (on-premise) POS sistemleri, işletmenin ihtiyaçlarına göre tercih edilir.

Restoran POS Sistemi Türleri Nelerdir?

Restoran programları işletmelerin faaliyetlerini hızlandıran, kolaylaştıran ve kusursuzlaştıran programlar olarak önemli bir noktada konumlanıyor. Hemen hemen orta ve büyük ölçekli işletmeler ile zincir işletmelerin tamamında kullanılan bu sistemler neredeyse tüm yönetim sürecini yönetebilecek bir yapıdadır. Restoran yönetim programları ikiye ayrılır:  “On -premises” yani işletmede kurulu olan yazılımlar ve bulut (cloud) POS yazılımlardır.

On - premises (Taşınmaz) POS Sistemleri

Restoran yönetim programlarından biri olan “On - premises” POS sistemleri dilimizde taşınmaz POS sistemleri olarak yer edinmiştir. Taşınmaz POS yazılımları, iş yerinde bulunan bir cihaza yüklenmekte  ve bu yazılım sayesinde işletmeye ilişkin tüm verilere, müşteri verilerine kolaylıkla ulaşılabilmektedir. Bu veriler işletmede mevcut olan bir cihazda ya da işletme tarafından kurulan bir sunucuda depolanmaktadır.
On - premises sistemde yani taşınamaz sistemde, işletmenin tüm şubeleri için ortak bir ağ kurulumu yapılması ve tüm şubelerdeki POS’ların bu ağa dahil edilmesi ile merkezi bir veri alanı oluşturulabilir.

Bulut (Cloud) POS Yazılımları

Bulut POS sistemlerinin veri tabanının bir hizmet sağlayıcısında bulunmasıdır. Günümüzde bulut POS hizmeti sunan şirketlerin pek çoğu müşterilerine, veri  yedekleme ve veri güvenliği garantisi vermektedir. Bu sayede fiziksel ya da  teknolojik bir sorun sebebi ile verilerin yitirilmesi riski minimize edilir. Cloud tabanlı olan restoran yazılımlarında, kurulum kopyalama özelliği mevcuttur. Yani yeni bir işletme şubesi açıldığında diğer şubede kullanılan mevcut sistem yeni işletmenin POS sistemine  aktarılarak, yeni işletmenin hızla çalışılabilir bir hale gelmesini ve adaptasyonun daha kolay olmasını sağlar.

Bulut tabanlı restoran programında tüm veri tek bir merkezde toplanır. Bu sayede tüm istatistiklerin anlık olarak görüntülenmesini ve tüm şubeler için bu görüntüleme işleminin yapılmasını da mümkün kılar.

Restoran Programının Avantajları Nelerdir?

Restoran otomasyonu olarak da bilinen restoran programının işletmeye sağladığı pek çok avantaj vardır. Günümüzde orta ve büyük ölçekli işletmelerin neredeyse tamamında kullanılan bu dijital sistemin avantajları şu şekildedir:

-       Restoran programı stok kontrolünü kolaylaştırır ve kusursuzlaştırır.

-       Restoran otomasyon sistemi, işletmede verimliliği ve üretkenliği artırmaya destek olur.

-       Müşterilere siparişlerinin durumları ve tahmini servis süreleri hakkında bilgi aktarımı sağlayarak müşteri ilişkilerini iyileştirir.

-       İşletme çalışanları tarafından gerçekleştirilen görevleri ve görev atamalarını otomatikleştirerek hem zaman hem de maliyet tasarrufu sağlar.

-       Siparişlerin alınması ve mutfağa iletilmesi sürecini hızlandırır ve kusursuzlaştırır. Siparişlerin doğru teslim edilmesini sağlar.

-       Müşteri memnuniyetini artırır.

-       Operasyon süreçlerini ve yönetimsel süreçleri standardize ederek işletme kalitesini artırır.

-       Anlık olarak arzu edilen verilere ulaşma olanağı sağlar.

-       Restoran programı işletmenin bütün finansal işlemlerinin kolaylıkla takip edilmesini mümkün kılar.

-       İşletmenin ve çalışanların günlük, haftalık, aylık ve yıllık performanslarına yönelik data sağlar ve operasyona yönelik analiz yapmaya olanak tanır.

-       Müşteri tercihleri ve alışkanlıklarına ilişkin veri sağlar. Bu sayede daha doğru hedeflenmiş promosyon ve kampanya oluşturmaya yardımcı olur.

-       İşletme doluluk oranının, müsait masaların ve sipariş durumunun anlık olarak takip edilmesini sağlar.

-       Restoran POS sistemi, işletmenin muhasebe işlemlerini otomatikleştirir ve bu sayede zaman tasarrufu sağlar.

-       Manuel kasa işlemleri ile kıyaslandığında restoran yönetim programı, hata oranını önemli ölçüde azaltır ve bu sayede işletmenin kayıplarını azaltmaya yardımcı olur.

-       Çalışanlar arasında oluşabilecek olan yanlış anlaşılmaların önüne geçerek müşteri siparişinin yanlış bir biçimde oluşturulmasının ve bu nedenle oluşacak stok kayıplarının önüne geçilmesini sağlar.

-       Restoran programı ile işletmenin günlük satışlarına ilişkin gün sonu raporu ile işletmenin günlük kazancı, çalışanların performansı anlık olarak kontrol edilebilir.

Restoran Programının Sunduğu Olanaklar Nelerdir?

Restoran programı; envanter, sipariş, ödeme, maliyet ve çalışan takibi, faturalandırma gibi işletme operasyonlarının hızlı ve pratik bir biçimde yönetilmesine olanak sağlayan ve hizmet kalitesini artırmaya yardımcı olan bir sistemdir. İşletmenin yönetiminden, gelir – giderinin takibine, müşteri eğilimlerinden, çalışan performans takibine pek çok farklı alanda kolaylık sağlar. Olası hata ihtimalini minimize eden restoran adisyon sisteminin sunduğu olanaklar ise şu şekildedir:

-       Salon – masa yönetimi, (rezervasyon yönetimi)

-       Self servis - paket servis yönetimi

-       Personel – servis elemanı takibi

-       Ödeme takibi

-       İkram, promosyon ve indirimler 

-       Adisyon bölme, birleştirme gibi ödeme işlemleri

-       Depo programı

-       Üretim ve maliyet takibi

-       Talep ve sipariş yönetimi

-       Tartılı ve barkodlu ürünler

-       Vardiyalı işlemler

-       Mutfak salon otomasyonu sistemi

-       Ürün ekleme-çıkartma

-       Gün sonu raporu

-       Sipariş takip ekranı

-       Departman bazlı ürün satış raporu

Misafirlerin girişinden, sipariş alımına, ödeme kabulüne, sadakat programı tanıtımına ve satış raporlarını incelemeye kadar ihtiyaç duyduğunuz tüm restoran programları ve donanımları sunan Protel hakkında bilgi almak için web sitesini ziyaret edebilirsiniz.