Stifung Warentest’in gerçekleştirdiği testler sonucunda bazı ünlü zeytinyağı markalarının fiyatlarının yükselmesine rağmen beklenen kalitenin sağlanamadığı belirlendi. Bu gelişme, Almanya'nın önde gelen perakendecileri Edeka ve Kaufland'ın hızla harekete geçerek etkilenen zeytinyağı ürünlerini piyasadan toplatmasına neden oldu.

Türkiye’deki zeytinyağı fiyatlarının her geçen gün arttığı bir dönemde, zeytinyağlarına karıştırılan hileler tüketicileri mağdur ediyor. Fiyatlarındaki bu artışa rağmen kalitesiz yağların piyasaya sürülmesi, tüketicilerin güvenini sarstı.

Isparta’da seyir halindeki TIR’ın dorsesi yerinden çıktı Isparta’da seyir halindeki TIR’ın dorsesi yerinden çıktı

Almanya'da gerçekleştirilen Stifung Warentest testlerinde, beş zeytinyağı markasının beklenen kaliteyi sağlayamadığı belirlendi. Bu markalar arasında Edeka Gut & Günstig, Kaufland K-Bio, Kaufland K-Classic, Bio Planete, Fiore ve La Espanola bulunuyor.

Edeka ve Kaufland, tüketicilerin güvenliğini ön planda tutarak, testlerde başarısız olan ve "zayıf" olarak değerlendirilen zeytinyağı ürünlerini hızla marketlerden toplatma kararı aldı.

Zeytinyağında yaşanan sahtecilik ve hile skandalı, tüketicileri zeytinyağı alırken daha dikkatli olmaya yönlendiriyor. Uzmanlar, artan fiyatlarla birlikte düşen kalitenin arkasında iklim değişikliğinin olduğunu belirtiyor.

Tüketicilerin kaliteli ve güvenilir zeytinyağı tüketebilmeleri için bu tür hilelerle mücadele edilmesi ve denetimlerin sıklaştırılması gerekiyor.

Haber Merkezi