Hizmet kapsamında tüketicilerin yaşadığı sorunlara çözüm bulma ve bu sorunları yetkili mercilere iletmek amacıyla faaliyet gösteren çağrı merkezi, riskli ürünler hakkında bilgi edinmek isteyen vatandaşlara da destek sağlıyor.

2022 yılında 333 bin 438 olan çağrı merkezine yapılan başvuru sayısı, geçtiğimiz yıl 385 bin 682'ye yükseldi. Yılın ilk üç ayında ise 102 bin 319 başvuru kaydedildi. Şikayetler incelendiğinde, tüketicilerin özellikle kusurlu ürün ve hizmetlerle ilgili şikayetlerde bulunduğu görüldü. İlk çeyrek raporuna göre, şikayetlerin yüzde 45,6'sı bu kategori altında toplandı. Ayrıca, tüketicilerin yüzde 18,9'unun mesafeli satış sözleşmeleriyle ilgili şikayetlerde bulunduğu belirlendi.

Bakanlık Denetim Çalışmalarını Sürdürüyor

Ticaret Bakanlığı, piyasada meydana gelen son gelişmeleri, sektör dinamiklerini, tüketici davranışlarındaki evrimi ve tüketicilerin geri bildirimlerini temel alarak denetim faaliyetlerine devam ediyor. Tüketici haklarının korunması konusunda titiz bir yaklaşım sergileyen Bakanlık, yanıltıcı reklamlar, piyasa denetimi, tüketici sözleşmeleri ve fiyat etiketi ile kasa fiyatı arasındaki uyumsuzluklar gibi konularda denetimlerini artırmıştır.

Köprü ve Otoyol Geçiş Ücretlerine Zam: Sürücüler Büyük Şok İçinde Köprü ve Otoyol Geçiş Ücretlerine Zam: Sürücüler Büyük Şok İçinde

Geçtiğimiz yıl bu denetimler neticesinde toplamda 713 milyon lira tutarında idari para cezası uygulanırken, 2024 yılının ilk üç ayında bu rakam 171 milyon lira olarak kaydedilmiştir. Özellikle yanıltıcı reklamlarla ilgili olarak geçen yıl 114 milyon lira ceza verilmiş, bu yılın ilk çeyreğinde ise 65 milyon lira idari yaptırım uygulandı.

Bakanlık, piyasa gözetimi ve denetimi faaliyetleri .kapsamında geçen yıl yaklaşık 15 milyon lira, bu yılın ocak-mart döneminde ise yaklaşık 8 milyon lira idari para cezası verdi. Tüketici mevzuatı kapsamında 2023 yılında yaklaşık 842 milyon lira, 2024 yılının ilk üç ayında ise 244 milyon lira idari para cezası kesildi.

Haber Merkezi