Sonay Grup, apartman, site ve iş merkezlerinde şeffaflık ve yasallık prensibi ile bütçe ve teknik yönetim hizmeti veriyor. Özel hazırlanan on-line yazılım sistemi ile aidat toplama derdi son buluyor, borçlar internet üzerinden kredi kartı ile ödenebiliyor.
Türkiye'de özelleştirme artık özel sektör kanadında da tercih edilen bir unsur haline geldi. Çözüm ortaklığı, taşeronluk sistemi gibi bilindik özellendirme kavramlarına artık bir yenisi daha eklendi: Apartman bina yönetim hizmetleri. 3 girişimci arkadaş, sınırları zorlayıp Isparta'da olmayan, Türkiye'de henüz yaygınlaşmayan bir alanda hizmet üretmeye başladı. Site, apartman ve iş merkezlerine 'yönetimi özelleştirme' imkanı sunuluyor. Hem yasal, hem şeffaf hem de ek bir maliyete gerek olmadan.
ÖRNEK GİRİŞİMCİLİK
Bilişim Uzmanı Reşat Diker, Gayrimenkul Değerleme Uzmanı Serdar Harun Şık ve Avukat Ali Burak Yıldız, Nisan-2017'de SONAY Grup Bina Yönetim Hizmetleri Ltd. Şti. adı altında bir şirket kurdu. Profesyonel yönetim sistemleri hizmeti üzerine faaliyet gösteren şirket, bir ilki başararak Isparta'nın çok prestijli site, apartman ve iş merkezlerinde yönetimi devraldı. Kat maliklerine, hukuki ve şeffaflık prensibi altında bütçe ve teknik yönetim veriliyor.
Sonay Grup ortaklarından Bilişim Uzmanı Reşat Diker, sundukları hizmetin apartman, site ve iş merkezlerine kolaylık sağladığının altını çizdi. Apartman ve sitelerde en önemli sorunun aidat toplama işi olduğunu belirten Diker, şöyle konuştu:
BIRAKIN APARTMANIN BÜTÇESİNİ BİZ YÖNETELİM
"Biz şirket olarak profesyonel yönetim sistemi imkanı sunuyoruz. Bu tür yerlerde en önemli olan konu bütçe yönetimidir. Bütçe yönetimi içerisinde aidatların toplanması, borçların ödenmesi, faturaların takip edilmesi gerekir. En büyük problem aidatların toplanması. İnsanlar bu konuda sıkıntı yaşıyor. Çalıştığımız bir sitenin geçmiş dönemden 50 bin TL aidat alacağı varmış. Biz profesyonel yönetim hizmeti vermeye başladıktan sonra bu alacak 17 bin TL'ye kadar düştü. 2 ayda bu alacağı topladık. Dediğimiz gibi en büyük problem aidat toplanması. Biz her işimizi yasal zeminde yapıyoruz. Apartman kararınca geciken aidatlara yüzde 10 zam uygulanacağı belirtilmişse biz hemen uyguluyoruz. Çünkü gecikme zammı caydırıcı özellikte.
ÇALIŞTIRDIĞIMIZ APARTMAN TEMİZLİKÇİSİ SİGORTALI
Temizlik yönetiminde kendi çalışanlarımızı kullanıyoruz. Çöp alım hizmeti veriyoruz. En büyük avantajımız çalışanımızın sigortalı olması. Bir apartmanda temizlik işinde çalışan kişi sakatlanmış, 80 bin TL tazminat çıkmış. Herkes kendine düşen oranda bu tazminatı ödemiş. Bizim sistemimizde çalışanlarımız sigortalı. Her şeyimiz resmi.
BU İŞİ KAYIT DIŞI YAPANLARA DİKKAT
Emlakçıların bu işi el altından yaptığını duyduk. Daire başı 10 TL alıyor ama fatura kesmiyor. Vergi vermiyor, yaptığı tüm işler resmi değil. Çalışanların sigortaları yok. Bu durum apartmana da zarar. Apartmana yarın soracaklar 'nerede hizmet aldığınızın faturası' diye. Bu büyük bir sorun. Devlet bu kayıt dışılığı affetmez. Biz firma olarak apartamana verdiğimiz hizmetin faturasını veriyoruz.
ON-LİNE SİSTEM İLE ŞEFFAF YÖNETİM
Yöneticinin tüm yetkilerini notern onaylı alıyoruz. Apartman genel kurulunda özel bir maddemiz var onu yazdırıp, karar aldırıyoruz. Banka hesap sistemini firmamız üzerine alıyoruz. On-line sistemimiz var. Herkes kendi şifresiyle girip apartmanın durumunu, borcunu görebilir. Apartmanın kasasındaki parasını görür. Mali durum her zaman görülebilir. Borcu varsa kredi kartı ile ödeyebilir. Parayı şirketin hesabında toplamıyoruz. Her apartmanın kendi adına bir hesabı var. Biz o hesabı yönetiyoruz. Sistemden kredi kartı ile ödendiği zaman paralar haftalık apartmanın hesabına aktarılır. On-line sistem ile her şey şeffaf. Prensiplerimizden birisi şeffaf yönetim.
HIZLI VE MALİYETİ DÜŞÜK İŞLEM
Daimi çalıştığımız çözüm ortaklarımız var. Piyasanın altında hizmet alıyoruz. 3-5 TL'lik bir ucuza hizmet alım 1 yılda, 1 ayın ücretsiz olmasını sağlar. Hızlı işlem avantajımız var. Aldığımız hizmetlerde piyasanın altında maliyet yapıyoruz. Çalışacağımız apartman ve sitelerde mevcut aidatları artırmama eğilimindeyiz. Bir iş yapacağımız da ek para, ek maliyet ortaya çıkarmama gayreti içinde oluyoruz. Apartamna yük getirmeme prensibindeyiz.
APARTLARDA KİRA TOPLAMA HİZMETİ
Apart yönetimi konusunda da hizmet verebiliyoruz.
Kira toplama işini üstlenebiliyoruz.
ELEKTRİK, SU, DOĞALGAZ ABONELİK İŞLEMLERİ
Bir apartman ya da site yeni bitti ise mali işler, hukuki işler sıfırdan tüm kurumunu yapıyoruz. Elektrik, su, doğalgaz aboneliğini yapıyoruz. Maliye kaydı, kaşe yaptırımı, defter açılması, noter işleri, abonelikler hepsini kısa sürede hallediyoruz.
GÜVENLİK GÖREVLİSİ RESMİ İŞ VE İŞLEMLERİ
Güvenlik görevlisi konusunda bir çok yasal süreci var. Elemanın belgeleri, giysisi, malzemesi hepsini çözümlüyoruz. Biz güvenlik firması değiliz. Güvenlik kararı çıkarsa biz işlemlerini hallediyoruz. Kısa yoldan bu işleri çözümlüyoruz.
ORTAK ALANLARIN KİRALANMASI
Sitenin ya da apartmanın kiralanacak yeri ile ilgileniyoruz. Yasal zemin üzerinde bu işleri yürütüyoruz. Ortak alanların sigorta işlemleri yapılmak istenirse, onları da takip ederiz. Apartman ve ortak alanlarla ilgili her şeyi takip ederiz. Bahçe bakımı organizsayonu ve takibini yapabiliriz.
TEKNİK YÖNETİM
Hukuki yönetim, Şeffaf yönetim, Bütçe yönetimi ve Teknik yönetim bizim işimiz. Apartmanın tadilatı, eksiklikleri onlarla ilgileniyoruz. Zaten yöneticinin görevleri arasında."
REFERANSLAR
Sonay Grup, daha kurulalı 3 ay olmasına rağmen sağlam referanslara sahip. İşte yönetimi özelleşen apartman, site ve iş merkezleri:
-Adarlar Sitesi
-Koç İş Merkezi
-Sidre Park Evleri
-Yaşam Kent Sitesi
-Gözde Apartmanı
-Ay Işığı Konağı
HİZMETLER
Apartman ve Site Yönetimi
- Apartman ve site sakinlerinin mevcut konular dahilinde bilgilendirilmesi.
- Genel bilgilendirmeler dahilinde yönetimin şeffaflığının sağlanması.
- Apartman ve site yönetim planının değerlendirildikten sonra uygulanması.
- Yıllık olağan veya olağanüstü toplantıların planlanması ve düzenlenmesi.
- Apartman ve site sakinlerinin memnuniyetinin ölçülmesi.
- Apartman ve site ile ilgili resmi evrakların toplanması, yazışmaların yapılması ve arşivlenmesi.
- Faaliyet raporunun genel kurula sunulması.
Hukuki Yönetim
-Sakinler arasında uzlaşılamayan konularda ve mevcut yönetim planında hüküm bulmayan durumlarda; Kat Mülkiyeti Hukuku, Borçlar Hukuku, Medeni Hukuk ve ilgili yasa hükümlerinin uygulanması sağlanır.
-Belirlenen borç ve yükümlülüklerini yerine getirmeyen malikler veya diğer şahıslar hakkında Noter kanalı ile ihtar ve ihbarname çekilmesi
- İcra takibinin yapılması, dava açılması
- Firmalarla yapılacak sözleşmelerden doğabilecek ihtilafların azami boyuta indirilmesinin sağlanması
- Kat irtifakından kat mülkiyetine geçiş işlemlerinin yapılması
Bütçe Yönetimi
-Kat malikleri kurulunda apartman veya sitenin mali yıl bütçesi görüşülerek kabul edilmediyse yönetim kurulu işletme projesini hazırlanır ve usulüne uygun bir şekilde tebliğ edilir. İşletme projesi çerçevesinde toplanacak avans ve aidatlar ile diğer gelirler sitenin mali bütçesi oluşturulur. Bu bütçenin site ve sakinlerinin yararına kullanılması ve tüm gelir giderlerin belgelenerek dosyada saklanması esastır.
Temizlik Yönetimi
-Apartmanların veya site bloklarının belirlenen günler dahilinde temizliği
- Ortak alanların günlük temizliği
- Dış çevre temizliği
- Çöplerin toplanması
- Genel koruyucu temizlik ve ilaçlama
- Haşere ilaçlama
- Su deposu temizliği
- Baca temizliği
Teknik Yönetim
- Aydınlatma, yangın ve doğalgaz alarm sistemlerinin kontrolü
- Merkezi ısıtma ve sıcak su sistemlerinin periyodik bakımları
- Asansörlerin bakım anlaşmaları ve rutin bakımları
- Santral ve telefon sistemlerinin bakım ve onarımı
- Elektrik trafo, jeneratör ve hidroforların bakımı
- Arıtma sistemleri bakımı
- Klima sistemleri ve bina otomasyon sistemleri bakımı
- Yangın söndürme tüplerinin periyodik bakımı ve dolumu
Güvenlik Yönetimi
Apartman ve sitelerde güvenlik 5188 sayılı kanun çerçevesinde sağlanır. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI’ NIN 08.11.2005 tarih ve 2005/117 sayılı genelgesinde “Site ve Apartmanlar” ın özel güvenlik izni almaları gerektiği belirtilmiştir. Bu nedenle apartman veya site genel kurulunun veya yönetim kurulunun kararıyla valiliğe müracaat edilerek özel güvenlik izni alınır veya bu konuda çalışan özel güvenlik firması görevlendirilir.
Kiralama Yönetimi
Kat malikleri tarafından verilen yetkilendirme çerçevesinde bağımsız bölümlerin kiraya verilmesi hususunda aşağıdaki hizmetler sunulmaktadır.
Sigorta Yönetimi
Apartman ve site kat malikleri kurulunun karar alması halinde gerekli sigorta işlemleri yapılmaktadır.
- Yangın
- Dahili su
- Terör
- Yangın mesuliyet
- 3. şahıs sorumluluk ve emniyeti suistimal sigortası yapılır. Sigorta kapsamında apartman veya sitenizin oyun parkı, asansör, merdiven, kazan dairesi gibi paylaşılan alanlarının göreceği zararlar da teminat altındadır.
Bahçe Bakım Yönetimi
Günümüz koşularında tüm bitkiler daha yoğun ilgiye daha profesyonel bilgiye gereksinim duyar. Sağlıklı bitki ve bahçe için ayda bir veya iki kez düzenli olarak bakım yapılması gerekir. Genel kurulun karar alması dahilinde gerekli tüm bakım işleri yapılmaktadır.





