Bakanlık, dolandırıcıların "Gümrükte gönderiniz var", "Gönderiniz gümrükte takıldı" gibi mesajlarla kişileri kandırmaya çalıştığını, bu mesajlarda yer alan hesap numaralarına para yatırılmasının istendiğini belirtti.
Açıklamada, hızlı kargo veya posta işlemlerinde bakanlık ya da gümrük idarelerinin telefon, mesaj veya e-posta yoluyla vatandaşlardan hiçbir zaman ödeme talep etmediği vurgulandı.
Bakanlık, vatandaşların bu tür bildirimlerin doğruluğunu kontrol edebilmesi için https://ggm.ticaret.gov.tr/istatistikler/istatistikler adresine yönlendirme yaptı. Burada, yetkili kargo firmalarının iletişim bilgileri ve bildirim formatları kontrol edilebiliyor.
Ticaret Bakanlığı, sahte bildirimlere karşı mücadelenin sürdüğünü ve güvenli alışveriş ortamı sağlamak için gerekli tüm önlemlerin alındığını açıkladı.