Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu’nun 361. toplantısında alınan karara göre, tüketicilere kutu içeriği hakkında hiçbir ön bilgi vermeden yapılan satışların durdurulması kararlaştırıldı.

Tüketicinin Ekonomik Davranışı Etkileniyor

Yapılan incelemelerde şu önemli tespitlere varıldı:

Kutu içeriğine dair bilgi verilmemesi, tüketicilerin ekonomik davranışlarını önemli ölçüde etkileyebiliyor.

Tüketicilerin normal şartlarda tercih etmeyeceği işlemlere bu tür gizemli ve sürpriz vaatlerle yönlendirilebileceği belirlendi.

Reklam Kurulu, bu satış ve tanıtım yöntemlerinin Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında "haksız ticari uygulama" teşkil ettiğini bildirdi.

Süleyman Demirel Fen Lisesi’nden Önemli Başarı
Süleyman Demirel Fen Lisesi’nden Önemli Başarı
İçeriği Görüntüle

9 Reklam Verene Durdurma Cezası

Karar doğrultusunda:

9 farklı reklam verene "gizemli kutu" satış ve tanıtımları için durdurma cezası uygulandı.

Bu ürünlerin satışının yapıldığı e-ticaret platformlarına ise, satışların derhal engellenmesi ve önleyici tedbirlerin alınması yönünde uyarılar gönderildi.

Ticaret Bakanlığı, tüketicilerin korunması amacıyla e-ticaret platformlarını yakından izlemeye ve denetlemeye devam edeceğini duyurdu.

Kaynak: Haber Merkezi