KAT KARŞILIĞI İNŞAAT YAPIM İŞİ İHALE EDİLECEKTİR

Isparta Sav Belediye Başkanlığından;

1. İHALE KONUSU: Mülkiyeti Sav Belediye Başkanlığı’na ait olan Fatih Mahallesi, 270 ada 2 parselde E:1,00, Yençok:9,50 olmak üzere Belediye İş Merkezi imarlı taşınmaz üzerine kat karşılığı İş Merkezi binası inşa edilmesi işi 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’nun 35. ve 36. maddesine göre, belediyeye bırakılacak bağımsız bölümlere ilave olarak belirlenen muhammen bedelin artırımı suretiyle ihale edilecektir.

2. İHALE KONUSU TAŞINMAZ:

İli

İlçesi

Mahallesi

Ada

Parsel

Toplam Arsa Alanı (m2)

İmar Durumu

Geçici Teminat (TL)

ISPARTA

MERKEZ/SAV

FATİH

270

2

13.500,00

E: 1,00 Yençok: 9,50

2.673.000,00

3. İHALENİN NEREDE HANGİ TARİH VE SAATTE YAPILACAĞI: İhale, 08/07/2025 salı günü saat 14:00’da “Sav Kasabası Aşağı Mahalle, 52.Cadde, No:2 Sav Belediyesi Toplantı Salonu SAV / ISPARTA” adresinde ve Belediye Encümeni huzurunda yapılacaktır.

4. ŞARTNAMENİN ALINACAĞI YER: Sav Belediye Başkanlığı ana hizmet binasındaki, Fen İşleri Biriminden 5.000,00 TL (Beşbintürklirası) bedel ödenerek alınabilecektir. (İhale dosyası istekli veya isteklinin vekillerine verilir.)

5. İŞİN NİTELİĞİ, NEVİ ve MİKTARI: Fatih Mahallesi, 270 Ada 2 Parsel üzerinde Kat Karşılığı İş Merkezi Binası inşa edilecektir.

· Paylaşım, bağımsız bölüm net alanları toplamı baz alınarak, toplam inşaat alanının %46’sına denk gelen bağımsız bölümleri idareye bırakılacak şekilde ve muhammen bedelin arttırımı yapılarak idareye bırakılmak suretiyle yapılacaktır. İhale, muhammen bedel arttırımı yapılarak en yüksek teklif eden istekli üzerinde bırakılacaktır. Muhammen bedel arttırım miktarı 250.000,00 TL’dir. Belediyeye bırakılacak bağımsız bölümler üzerine teklif edilecek nakdin muhammen bedeli 1.000.000,00 TL (BirMilyonTürkLirası)’dir. İhale sonucu ortaya çıkan bedelin, sözleşmesinin imza tarihinden itibaren %50 si sözleşme öncesinde, diğer %50 si ruhsat alınmasına müteakip 30 gün içerisinde ödenecektir.

· Arsa Sahibi Isparta Sav Belediyesine ait Isparta İli, Merkez İlçesi, Sav Kasabası Fatih Mahallesi, 270 Ada 2 Parseldeki 13.500,00 m2 yüzölçümlü arsada toplam 13.500,00 m2 hissesinin 100/100 hissesini yani arsaların tamamının tam hisselerini, işbu Sözleşme’de yazılı koşullar doğrultusunda YÜKLENİCİ’nin inşaatı yapması ve teslimi şeklinde tamamlanması karşılığında, sözleşme imzalanmasına müteakip, detayları İdari Şartnamede belirtildiği şekli ile, YÜKLENICİ’ye devir ve temlik etmeyi, kabul, beyan ve taahhüt edecektir. Devirler sadece YÜKLENİCİ’ye yapılacak olup, ARSA MALİKÎ’nin yazılı onayı olmadan 3.gerçek/tüzel kişiliklere yapılamaz.

· Kanun ve Yönetmeliğin hedeflediği amaçlar doğrultusunda sözleşmenin her iki tarafı ve ayrıca diğer arsa sahiplerinin ortak çıkarları doğrultusunda yüklenici etüt ve projeleri yapacaktır. İlgili Belediyece verilen mevcut imar durumu, imar plan notları çerçevesinde arsa ve arazi etütleri ile vaziyet planı dahil olmak üzere avam proje, mimari, statik, tesisat projeleri bütün masraf ve ücretleri müteahhit tarafından hazırlanacaktır. Müteahhit işbu sözleşmedeki şartlar çerçevesinde inşaatı anahtar teslimi olarak (iskan aşamasına getirilmesi ve çevre düzenlemeleri yapılmış bir şekilde kat maliklerine tefrik edilen bağımsız bölümlerin tapularının teslim edilmesi) yapmayı taahhüt edecektir.

6. TAHMİNİ BEDEL ve GEÇİCİ TEMİNAT BEDELİ:

31 Ocak 2025 tarih ve 32799 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan “Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Mimarlık ve Mühendislik Hizmet Bedellerinin Hesabında Kullanılacak 2025 Yılı Yapı Yaklaşık Birim Maliyetleri Hakkında Tebliğ” de yer alan yapı sınıflarından II-A grubu yapıların birim maliyeti ile ihale konusu parselin emsale esas inşaat alanının çarpımından oluşan (6.600.-TL/m2)X(13.500,00 m2) = 89.100.000,00 TL. (SeksenDokuzMilyonYüzBinTürkLirası)‘dır. İşin Geçici Teminatı 2.673.000,00 TL (İkiMilyonAltıYüzYetmişÜçBinTürkLirası)‘dır.

7. İHALEYE GİREBİLME ŞARTLARI: İhaleye katılacak gerçek ve tüzel kişi veya kişilerin aşağıdaki belgeleri vermesi ve geçici teminatı yatırması gerekir.

A. İkametgâh belgesi, (Tüzel kişiler için D/a bendindeki belgenin verilmesi yeterlidir.)

B. Tebligat için Türkiye'de adres gösterilmesi,

C. Gerçek kişilerin T.C. kimlik numarasını, tüzel kişilerin ise vergi kimlik numarasını bildirmeleri,

D. a) Özel hukuk tüzelkişileri için, tüzelkişiliğin idare merkezinin bulunduğu yer mahkemesinden veya siciline kayıtlı bulunduğu ticaret veya sanayi odasından yahut benzeri meslekî kuruluştan ihalenin yapıldığı yıl içerisinde alınmış sicil kayıt belgesi,

b) Gerçek kişiler için ticaret veya sanayi odası veya esnaf ve sanatkârlar odası siciline kayıtlı olduğunu gösterir belge.

c) Ortak girişim olması halinde ortak girişimi oluşturan gerçek ve tüzel kişilerin her birine ait D/a ve D/b bentlerinde belirtilen esaslara göre temin edilecek belgeler.

E. İhalenin ilan edildiği yıla ait noter tasdikli imza sirküleri,

a. Gerçek kişi olması halinde, imza sirküleri,

b. Tüzel kişilik adına ihaleye katılacak veya teklifte bulunacak kişilerin tüzel kişiliği temsile tam yetkili olduklarını gösterir noterlikçe tasdik edilmiş imza sirküleri veya vekâletname ile imza sirküleri,

c. Ortak girişim olması halinde, ortak girişimi oluşturan gerçek veya tüzelkişilerin her birinin E/a ve E/b bentlerindeki esaslara göre temin edecekleri belgeler,

F. İsteklinin şirket olması halinde şirket tüzüğü ile şirket ortaklarını ve bunların hisse oranlarını ve görevlerini belirten belge,

G. İstekliler adına vekâleten ihaleye katılma söz konusu ise, istekli adına teklifte bulunacak kimselerin ihalenin yapıldığı yıla ait noter tasdikli vekâletnameleri ve noter tasdikli imza sirküleri,

H. İhale şartname bedelinin ödendiğine dair makbuz,

A. Geçici teminat yatırıldığını gösteren makbuz ya da idari şartnamenin 11. Maddesinde yer alan Geçici veya kesin teminat olarak kabul edilecek değerleri içeren belge,

J. İsteklilerin ortak girişim olması halinde, bu şartnameye ekli örneğe uygun olarak hazırlanmış noter tasdikli ortak girişim beyannamesi ile ortaklarca imzalanmış ortaklık sözleşmesi,

K. İsteklinin vergi borcu olmadığına dair vergi dairesinden ihalenin yapılacağı yılda alınmış belge,

L. İsteklinin prim borcu olmadığına dair SGK’dan ihalenin yapılacağı yılda alınmış belge,

M. İhale konusu taşınmazların yerinde görüldüğünü belirtir idareden temin edilecek “Yer Gördü Belgesi”,

N. İşe ait şartnamenin eki örneğe ve 11’inci maddede belirtilen şartlara uygun olarak hazırlanmış teklif mektubu,

O. İşe ait şartnamenin 8’inci ve İlanın 8’inci maddesinde belirtilen iş deneyimine sahip olduğuna dair belge,

P. İhalelere katılmaktan yasaklı olmadığına dair beyanname,

8. YETERLİLİK KRİTERLERİ:

Mali Durum Belgeleri: İstekli firmalar bu işi yürütebilecek mali kapasiteye sahip olduğunu gösteren Mali Durum belgesi verecektir. Bunun için hem banka referans mektubu hem de toplam ciro durumlarını gösteren belgeleri sunmak zorundadırlar.

1. Banka Referans Mektubu: Bankalardan (katılım bankaları dahil) veya finans kurumlarından alacakları Genel Müdürlük teyitli Banka Referans mektuplarının kullanılabilir nakit kredi toplamlarının 10.000.000,00 TL (Onmilyon Türk Lirası)’den, kullanılmamış kredilerinin de yine 10.000.000,00 TL (Onmilyon Türk Lirası)’den az olmadığını, ortaklık olması halinde ortaklardan birinin yukarıda belirtilen tutarın % 50 sini, diğer ortaklardan herhangi birinin de % 25 den az olmamak kaydıyla geri kalan % 50 sini sağlayabildiklerini belgelemeleri gerekmektedir. Ortaklığı teşkil eden firmalardan en az birinin yukarıdaki şartı karşılayabilmesi durumunda diğer ortaklarda bu şart aranmaz. Bu kriter birden fazla banka referans mektubu sunularak kullanılmamış nakit kredi tutarları toplamlarıyla sağlanabilir.

2. Toplam Ciro:

Bilanço Bilgileri Tablosu (Son 3 yıl içindeki bir yılda, veya oranları sağlayacak şekilde son 3 yıl içerisindeki 2 yılın ortalaması veya son 3 yılın ortalaması olarak da sunulabilir.)

* Cirosu tahmini bedelin % 15 inden az olmaması

* Dönen varlıklar / Kısa vadeli borçlar oranı en az 0,75 olması

* Özkaynaklar / Toplam aktifler oranı en az 0,15 olması

* Kısa vadeli banka borçları / özkaynaklar oranı 0,50’den küçük olması

3. İş Deneyim Belgeleri: İhaleye katılacak istekli için; İş bitirme belgesi olarak B3 grubunda, kamu ya da özel sektörde son beş yıl içinde kendilerine ait iş kapsamında toplamda en az 3.000,00 m2 bina inşaatını tamamlamış olmalıdır. Buna ilişkin belgelerin aslı sureti veya aslı görüldü belgesi iş deneyim olarak kabul edilecektir. İsteklinin iş ortaklığı olması halinde ortaklığı teşkil eden firmalardan en az birinin yukarıdaki şartı karşılayabilmesi durumunda diğer ortaklarda bu şart aranmaz.

4. Benzer İş Olarak Kabul Edilecek İşler: Komple Bina, Konut, Hastane, Okul, Ticaret Merkezleri, Turistik Tesisler, Kültür Merkezi, Eğlence ve Dinlenme Tesisleri, İmalathane, Fabrika, Depo, Atölye Tamamlanmış İnşaat İşleri benzer iş olarak kabul edilecektir.

9. YETERLİK DEĞERLENDİRMESİ: İşbu ihaleye teklif verebilmek için yeterlik alınmış olması gerekmektedir. İhale dosyası idare adına Fen İşleri Biriminden 5.000,00 TL (Beşbintürklirası) bedelle satın alınacak ve dosya satın alındı makbuzu yeterlik başvuru dilekçesine eklenecektir.

İhalede yeterlik alabilmek için 7 inci ve 8 inci maddelerde belirtilen belgelerin asıllarının veya noter tasdikli suretlerinin eksiksiz olarak ve kapalı zarf içinde, Sav Belediye Başkanlığı Yazı İşleri Müdürlüğü’ne hitaben yazılacak dilekçeye ekli olarak 07/07/2025 Pazartesi günü saat 17:00'ye kadar alındı karşılığı Yazı İşleri Müdürlüğü’ne verilmesi gerekir.

İsteklilerin yeterlik değerlendirmesi İta Amiri tarafından oluşturulacak Yeterlik Komisyonu tarafından yapılacak olup, yeterlik alan veya alamayan isteklilere yeterlikle ilgili herhangi bir belge verilmeyecektir. Yeterlik değerlendirmesi ile ilgili Yeterlik Değerlendirme Tutanağı kapalı zarf içinde Belediye Encümenine (İhale Komisyonuna) ibraz edilecek olup; yeterlik alanlar, ihale saatinde, bütün isteklilerin huzurunda Belediye Encümeni (İhale Komisyonu) tarafından açıklanacaktır. Yeterlik müracaatında bulunmayan veya yeterlik alamayan isteklilerin teklifleri değerlendirme dışı bırakılarak, teklif zarfları açılmadan ve başkaca herhangi bir işleme tabi tutulmadan kendilerine iade edilecektir. Yeterlik alan isteklilerin teklifleri değerlendirmeye alınacaktır.

10. UYGULANACAK İHALE USULÜ: İhale 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’nun 35 ve 36. maddesine göre Belediyeye bırakılacak bağımsız bölümlere ilave olarak belirlenen muhammen bedelin arttırımı suretiyle yapılacaktır.

11. TEKLİFLERİN HAZIRLANMASI: Teklifler muhammen bedel arttırımı olarak şartnamede belirtilen usul ile yapılır.

12. TEKLİFLERİN VERİLMESİ: Teklif yeterlilik evrakları ilanda belirtilen saate kadar, sıra numaralı alındılar karşılığında komisyon başkanlığına verilir. Alındı numarası zarfın üzerine yazılır. Teklifler iadeli taahhütlü olarak da gönderilebilir. Bu takdirde dış zarfın üzerine komisyon başkanlığının adresi ile hangi işe ait olduğu, isteklinin adı ve soyadı ile açık adresi yazılır. Posta ile gönderilecek tekliflerin ilânda belirtilen saate kadar komisyon başkanlığına ulaşması şarttır. Postadaki gecikme nedeniyle işleme konulmayacak olan tekliflerin alınış zamanı bir tutanakla tespit edilir. Komisyon başkanlığına verilen teklifler herhangi bir sebeple geri alınamaz. Saat ayarında, Türkiye Radyo ve Televizyon (TRT) İdaresi’nin saat ayarı esastır.

13. ARTIRIM TEKLİFLERİ: İhale komisyonunca oturumda hazır bulunan isteklilerden teklif alınması aşamasında bedel artırımı ihale komisyonunun belirleyeceği en asgari artırım dilimleri üzerinden yapılacaktır. İhale, muhammen bedeli en fazla arttırımı yapan istekli üzerinde bırakılacaktır.

14. İDARENİN YETKİSİ: İdare ihaleyi yapıp yapmamakta ve iptal etmekte serbesttir. (Belediye Encümeni 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunun 29. maddesi gereğince, ihaleyi yapıp yapmamakta ve en uygun teklifi tespit etmekte serbesttir.)

2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’nun 17. Maddesi gereği İlan olunur.

#ilangovtr Basın No ILN02248391