Kurumsal kimlik denilen kavram, bir firmanın dışarıya çizdiği imaj olarak akla gelmektedir. Kullanılan renklerden tercih edilen fonta kadar her detay o firmayı anımsatacak birer niteliktir. Bu sebeple de oldukça titiz bir tasarım süreci gerektirir. Öyle ki firmanın tarihinden hikâyesine kadar her detaya sahip olunması tasarım sürecinde oldukça faydalıdır. Ofisler için hazırlanan masa üstü setlerinden takvimlere, kupalara, afişlere, etkinliklere kadar bir firma pek çok yerde kurumsal kimliğini gösterebilmektedir. Peki, kurumsal kimlik nedir ve tasarım sürecinde nelere dikkat edilmelidir?

Kurumsal Kimlik Nedir?

Kurumsal kimlik, firmaya özgü özelliklerin bütünüdür. İş dünyasında bir firmanın kendini doğru bir şekilde tanıtabilmesi, hizmetlerini sunabilmesi oldukça önemlidir. Firmanın kalitesini, çalışkanlığını, işindeki profesyonelliği, kurmuş olduğu ekibi, sunduğu her hizmette müşteri memnuniyetine önem verdiğini kurumsallaşarak göstermektedir. Kurumsal bir firma sektörde her zaman bir adım öndedir. Diğer firmalardan her zaman daha ileriye yönelik çalışmaktadır. Daha yenilikçi ve daha moderndir. Geçmişi asla unutmadan geleceğe daha sağlam adımlar atmaktadır. Kurumsal bir firma bulunmuş olduğu sektör her ne olursa olsun içinde uzman bir bakış açısını yakalamaya çalışmaktadır. Vizyonu ve misyonu ile her konuya aynı özveri ile yaklaşmaktadır.

İş dünyasında yaşanan rekabet elbette doğaldır. Fakat bu rekabete yenilmemek adına firmanın kendisini doğru bir şekilde tanıtabilmesi ve sektörde doğru bir şekilde yer alabilmesi için kurumsal kimlikler oluşturulmaktadır. Kurumsal kimlik dediğimiz kavram bir bakıma, bir firmanın çizmiş olduğu imajdır ve bu imajı doğru ürünlerle doğru etkinliklerle dışarıya sunmasıdır. Bunun için de kendine özgü bir tasarım belirleyip akılda kalıcılığı artırmalıdır.

Firmaların ve markaların elbette tanıtım amacıyla kullandıkları pek çok yöntem bulunmaktadır. Ancak bir firmanın kurumsal kimliği ne kadar kaliteli ve kusursuz olursa çizmiş olduğu imaj da o denli kusursuz olacaktır. Dolayısıyla yer aldığı sektörde de o kadar başarılı olacaktır.

Kurumsal Kimlik Neleri İçerir?

Kurumsal kimlik denildiğinde akla sadece tek bir ürün veya tek bir tanıtım aracı gelmemelidir. Kurumsal kimlik her şeyiyle bir bütündür. Firmanın çevreye, diğer firmalara, müşterilerine çizmiş olduğu imaj söz konusu olduğundan her an herkese ulaşabilecek bir şekilde tasarlanması mümkündür. Bu nedenle kurumsal kimlik birden fazla ürüne veya hizmete uyarlanabilir bir yapıdır. Kurumsal kimlikle ilişkilendirilen ürünlerin başında ofislerde kullanılabilecek olan defterler, ajandalar, klasörler, masa üstü setleri, kalemler, fincanlar bulunmaktadır. Firmalara özel olarak hazırlanan plaketler, duvarlara asılabilecek takvimler, resimler ve özel çizimler de bulunmaktadır. Buradan da görülebileceği gibi kurumsal kimlik denildiğinde aslında akla gelen firmanın sloganı, logosu ve renkleri gibi detaylardır. Fakat bunların firmaya ve firmaya dair özelliklere uygun bir şekilde kullanılması kurumsal kimliği yansıtır.

Kurumsal Kimlik Neden Önemlidir?

Kurumsal kimlik, firmanın tanınmasını artıran bir araçtır. Kurumsal kimlik tasarımının insanların aklında yer edinmesi, marka tanıtımını da olumlu yönde etkiler. Öyle ki insanlar zamanla bazı renkleri günlük hayatında gördükçe markanızı anımsar hale gelir. Bu da ciddi anlamda sadece tanınmasını değil güveni de artıran bir özelliktir. Güven sağlayan bir firma ise birçok konuda rakiplerinin önüne geçmiş demektir!

Gıda Desteği Başvuruları Devam Ediyor Gıda Desteği Başvuruları Devam Ediyor

Kurumsal Kimlik Tasarımında Nelere Dikkat Edilmelidir?

Kurumsal kimlik tasarımı, firmanın bütününü yansıtan bir yapıda olmalıdır. Öyle ki hikâyesi bile bu tasarıma yön vermeli ve gören kişilere yansımalıdır. Ayrıca kurumsal kimlik tasarımı; firmaya ait ürünlerle birlikte çoğu tanıtım araçlarında da kullanılmaktadır. Bu sebeple de her alana ve platforma uyumlu olmalı ve onlara uygun olacak şekilde de hazırlanmalıdır. Kurumsal kimlik tasarımında dikkat edilecek noktalardan öne çıkanları listeleyecek olursak;

-        Firma logosu veya amblemi en önemli tasarım aşamasıdır. Hangi ürün üzerinde yer alırsa alsın asla değişmemeli, üzerinde oynanmamalıdır. Böylelikle insanlar ister bir kalem üzerinde, ister bir afişte görsün hangi firma olduğunu anlayabilir.

-        Dikkat çekici renkler ve tonlamalar kullanılmalıdır. Firmanın sunduğu hizmetleri aşacak veya sönük kalmasına neden olacak renklerden uzak durulmalıdır.

-        Kullanılacağı alanlara göre baskısı düşünülerek ölçülere dikkat edilmelidir.

-        Zamanına uygun ya da firma ile alakalı olarak çağın ötesinde fikirlerle tasarıma destek olunmalıdır.

-        Markanın tesciline tasarım esnasında dikkat edilmelidir. Tasarım veya marka ismi başka bir firma tarafından kesinlikle kullanılmamalıdır.

-        Tasarımlar akılda kalıcı olmalıdır. Özellikle günlük kullanımda yer alan ürünler göz önünde kalan eşyalardan seçilmelidir. Böylelikle insanlara her an her alanda marka tanıtımı yapılmaktadır.

-        Diğer firmalardan öne çıkacak şekilde yazı fontları seçilmelidir. Fontla markanın özdeşleşmesi sağlanabilir. Böylelikle o font insanlara direkt markayı çağrıştıracaktır.

Kurumsal Kimlik Tasarımında Bütçenin Önemi

Kurumsal kimlik tasarım fiyatları, çok fazla parametreye bağlı olarak değişebilir. Firmanın tasarımda yer almasını talep ettiği özellikler ile birlikte tasarımını özgünlüğü gibi çok sayıda kriter mevcuttur. Fakat firmalar tarafından dikkat edilmesi gereken nokta; kesinlikle kurumsal kimliğin çok değişken bir şey olmadığını kavramasıdır. Çünkü amaç firmanın akılda kalıcı olmasıdır ve bu tasarımı sürekli değiştirmek bu amaca olumsuz etki eder. Bunun için de profesyonellerle çalışmak, önceki çalışmalara bakmak ve sürecin sıkı takipçisi olmak gerekir. Tabi ki gerekli olan bütçeyi de sağlamak ileride daha büyük maliyetlerden kurtaracaktır.