SGK İşveren Destek Ödeme Kararı Alındı SGK İşveren Destek Ödeme Kararı Alındı

Çetinkaya, debriyaj hatasından kaynaklanan ve erken fark edilmesi durumunda düzeltilmesi gereken bir soruna dikkat çekti.  

Çetinkaya, özellikle debriyaja yarım veya gereksiz fazla basmanın baskı balatalarının aşınmasına neden olduğunu belirtti. Aşınan balatanın inceldiğini ve bitme noktasına geldiğini ifade etti. Erken farkedilmesi durumunda baskı balatanın değişerek düzeleceğini belirten Çetinkaya; "Sürücümüz aracında yaşanan bu durumu erken fark ederse 8 bin lira civarında tutan bir masrafla kurtulur" dedi.

Bunun yanında motordaki yağın zamanında değiştirilmesi gerekiyor. Yağ çok önemli bu yüzden özelliğini kaybederse ciddi sorunların ortaya çıkacağını belirten Çetinkaya; "Eğer dikkat edilmezse bu aracı rektefe etmeye kadar gider. Çünkü buradaki sistem silsile şeklinde tüm motoru etkileyebiliyor. Vatandaşlar bu konuda dikkat etmelidir. Aksi takdirde bu pahalılıkta 50 bin liradan başlayan masraflarla karşılaşırlar" ifadelerini kullandı.

BASKI BALATANIN BİTMESİ DURUMUNDA SÜRÜCÜNÜN ANLAYACAĞI DURUMLAR VAR

Baskı balata sorunu için sürücünün bu tür durumlarda erken farkedebileceğini belirten Çetinkaya; " Tek tek saymak gerekirse, Araç ilk kalkışlarda titreyerek kalkmaya başlar. Debriyaj giderek daha yukarıda kavramaya başlar. Debriyajın kavrama noktası çok zayıf olur. Debriyaja bastığınızda sertleşir.  Yokuş yukarı kalkışlarda koku gelir.  Geri vitese takarken çok zor takılır."ifadelerini kullandı.

"Vatandaşımızın bunlara dikkat etmesi gerekiyor. Özellikle yarım debriyaja basan sürücüler, baskı balatayı bitirir. Bir de trafikte sürekli dur kalk yapması da etkili olur. Bunun çözümü ya hiç basmamak ya da erken farketmektir" dedi.

Haber/ Ali Rıza Cesur