İŞTE ACI BİLANÇO
- 4 Kasım 2004 tarihinde karşılıklı Isparta- Burdur arası tren seferleri iptal edildi.
- 3 Mart 2008de Isparta-İzmir Göller Ekspresi seferlerden kaldırıldı.
- 24 Temmuz 2008'de Isparta- İstanbul Pamukkale Ekspresi askıya alındı.
25 Mayıs 1936 yılında dönemin Başbakan'ı ismet İnönü tarafından hizmete açılan Isparta Tren İstasyonu'nun 2004'de Burdur, 2008 yılında ise İstanbul Pamukkale Ekspresi ile İzmir Göller Ekspresi seferlerini kaybetmesiyle başlayan atıllık sürecinin ara istasyon şeklinde sona erdirileceği ortaya çıktı. AK Parti Milletvekili Süreyya Sadi Bilgiç, Hükümetin Hızlı Tren Projesi kapsamında Antalya'yı İstanbul ve Ankara'ya bağlayacak olan demiryolu hattından Isparta'nın Gümüşgün'e kurulacak ara istasyon sayesinde faydalanacağını açıkladı. Bilgiç, "Böylelikle Isparta Tren Garı atıllıktan kurtulacak. Gümüşgün'deki ara istasyona Isparta'daki gardan hızlı tren yolcuları taşınacak" dedi.
SANKİ İSPARTA'YA ÖZEL
Milletvekili Bilgiç'in İstanbul-Antalya ve Ankara-Antalya hızlı tren projesiyle ilgili açıklamalarına tepki gösteren CHP İl Başkanı Yusuf Erdoğan, "üstü başka malzeme, altı başka malzeme. Sonra kaza oluyor onlarca insan ölüyor. Politika uğruna alt yapısı tamamlanmadan hızlı tren seferi yapılmamalı" eleştirisinde bulunmuştu.
743 km olacağı bildirilen İstanbul-Antalya hızlı tren hattı sadece Isparta'ya özel imkân sağlamıyor. Demiryolu güzergâhındaki İzmit, Eskişehir, Kütahya, Afyonkarahisar ve Burdur bu hattan Isparta'ya nazaran daha kolay ve daha cazip yararlanacak vilayetler arasında yer alıyor. Öte yandan Ankara'yı Antalya'ya bağlayacak 588 km'lik hattın ise Afyonkarahisar bağlantılı olacağı öğrenildi.
HAVALİMANI DA ORTAK
Öte yandan Hızlı Tren Projesi’nin Burdur'a daha yakın bir noktadan geçiyor olması eleştirilerini de Bilgiç, "Havalimanını da ortak kullanıyoruz. Bir sıkıntımız var mı? Ayrıca tam Burdur üzerinden de geçmiyor. Gümüşgün ortak istasyon. Vizyonu ileriye taşımamız gerekiyor. Bunu böyle düşünün'' dedi.
NEREDEN NEREYE!...
Cumhuriyet Projesi olan Isparta Tren İstasyonu’nda ilk yaprak dökümü 4 Kasım 2004 tarihinde başladı. O dönem karşılıklı olarak Isparta-Burdur arasında yolcu taşıyan tren seferleri zarar ettiği gerekçesiyle süresiz kaldırıldı. O dönemki yerel yönetimler ve siyasetçilerin çabalarına karşın bir daha sefer konmadı.
3 Mart 2008'de ise İzmir Göller Ekspresi, 24 Temmuz'da da İstanbul'a iletişim sağlayan Pamukkale Expresi aynı gerekçeyle askıya alındı. Kent'e gelen en son tren ise 2008- 2009 yıllarında Hürriyet treni oldu. Kaldırılan seferlerin yeniden konulup Atatürk'ün armağanı Tren garının işlevliğinin arttırılması amacıyla Hürriyet treninde önemli açıklamalar yapılmıştı.
AKDENİZ





