Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) açıkladığı Eylül ayı enflasyon verileriyle birlikte memur ve emeklilerin zam hesabında üçüncü veri de ortaya çıktı.
Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE), Eylül ayında bir önceki aya göre yüzde 1,84 arttı. Yıllık enflasyon ise yüzde 29,73 olarak gerçekleşti.
Temmuz ayında yüzde 1,78, Ağustos ayında ise yüzde 1,84 olarak açıklanan enflasyonun ardından Eylül verisinin de eklenmesiyle üç aylık birikimli enflasyon yüzde 5,56 seviyesine yükseldi.
Üç aylık zam hesabı nasıl şekillendi?
Üç aylık verilere göre SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin şu anki birikimli enflasyon farkı yüzde 5,56 oldu.
Memur ve memur emeklileri açısından ise yüzde 7'lik toplu sözleşme garantisi bulunuyor. Üç aylık veriler itibarıyla henüz ayrıca enflasyon farkı doğmuş değil.
- 3 aylık birikimli enflasyon: Yüzde 5,56
- Memur ve memur emeklisi 3 aylık garanti zam oranı: Yüzde 7,00
- SSK ve Bağ-Kur emeklisi 3 aylık birikimli oran: Yüzde 5,56
Meslek meslek memur maaşları
Üç aylık yüzde 7'lik garanti zam oranı üzerinden hesaplanan maaşlar şöyle:
- Şube Müdürü (Üniversite Mezunu - 1/4): 107.110 TL → 114.608 TL
- Memur (Üniversite Mezunu - 9/1): 73.070 TL → 78.185 TL
- Uzman Öğretmen (1/4): 92.166 TL → 98.618 TL
- Öğretmen (1/4): 83.254 TL → 89.082 TL
- Başkomiser (3/1): 101.242 TL → 108.329 TL
- Polis Memuru (8/1): 92.618 TL → 99.101 TL
- Uzman Doktor (1/4): 170.730 TL → 182.681 TL
- Hemşire (Üniversite Mezunu - 5/1): 84.845 TL → 90.784 TL
- Mühendis (1/4): 109.185 TL → 116.828 TL
- Teknisyen (Lise Mezunu - 11/1): 75.877 TL → 81.188 TL
- Profesör (1/4): 153.208 TL → 163.933 TL
- Araştırma Görevlisi (7/1): 102.779 TL → 109.974 TL
- Vaiz (1/4): 86.983 TL → 93.072 TL
- Avukat (1/4): 102.135 TL → 109.284 TL
En düşük memur emeklisi aylığı ne kadar oldu?
Eylül ayı enflasyonunun açıklanmasıyla birlikte en düşük memur emekli aylığında da üç aylık tablo ortaya çıktı.
Temmuz 2026 döneminde 31.527 TL olan en düşük memur emekli aylığı, yüzde 7'lik toplu sözleşme garantisiyle birlikte en az 33.734 TL seviyesine yükseldi.
En düşük SSK ve Bağ-Kur emekli aylığı
Temmuz 2026'da yasal düzenlemeyle 23.552 TL seviyesine çıkarılan SSK ve Bağ-Kur taban emekli aylığı ise üç aylık yüzde 5,56'lık enflasyon birikimiyle 24.861 TL garanti seviyesine ulaştı.
SSK ve Bağ-Kur taban emekli aylığının nihai artış oranı ise Ocak 2027 verilerinin ardından TBMM tarafından yapılacak yasal düzenlemeyle kesinleşecek.




